چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / تأمین اجتماعی از بخش‌های تولیدی اردبیل حمایت کند

تأمین اجتماعی از بخش‌های تولیدی اردبیل حمایت کند

 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازپایگاه خبری اتاق ایران،  رئیس اتاق اردبیل با تأکید بر ضرورت حمایت تأمین اجتماعی از بخش تولید استان اردبیل، گفت: در سال ۹۵ بازرسی‌های متعددی از دفاتر واحدهای تولیدی استان توسط کارشناسان تأمین اجتماعی انجام‌شده است. بیش از ۳۰ واحد تولیدی در استان به دلیل این حسابرسی‌ها که به نظر می‌رسد فاقد ادله قانونی است دچار مشکل شده و محکوم به پرداخت مبالغی از درصد خرید تجهیزات و ماشین‌آلات شده‌اند.
عضو هیات رئیسه اتاق ایران با تأکید به اینکه این مبالغ ارقام بالایی را شامل شده و اغلب واحدهای تولیدی قادر به پرداخت آن نیستند، اضافه کرد: لازم است از حسابرسی تأمین اجتماعی ممانعت شده و برای حسابرسی‌های گذشته نیز ضوابط قانونی ارائه شود.
پیرموذن همچنین خواستار ممانعت از اجرائیات پرداخت مطالبه تأمین اجتماعی شد و گفت: انتظار می‌رود باهدف حمایت از واحدهای تولیدی حسابرسی تأمین اجتماعی از دفاتر متوقف شود.
عضو هیات رئیسه اتاق ایران با انتقاد از عدم اجرایی شدن ابلاغیه معاون اول رئیس‌جمهور که در ستاد اقتصاد مقاومتی در زمینه بازرسی از دفاتر بخش خصوصی به‌وسیله سازمان تأمین اجتماعی، افزود: سازمان تأمین اجتماعی در سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال  باید حامی تولید و بخش خصوصی باشد نه مانع رونق تولید.
مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل با تأمین اجتماعی حل‌وفصل می‌شود
استاندار اردبیل گفت: مشکلات واحدهای تولیدی استان که از سال گذشته با تأمین اجتماعی به وجود آمده در کارگروه مجزایی حل‌وفصل خواهد شد.
مجید خدابخش تصریح کرد: در سنوات گذشته کارشناسان تأمین اجتماعی از دفاتر واحدهای تولیدی بازرسی کرده و تعدادی را به پرداخت درصدی از هزینه خرید ماشین‌آلات به پرداخت دستمزد ملزم کرده‌اند.
وی افزود: هر چند این بخشنامه ملغی شده اما در حال حاضر برخی واحدها ملزم به پرداخت دستمزد خود بوده و برای پرداخت دچار مشکل هستند.
استاندار اردبیل تأکید کرد: زمانی تأمین اجتماعی با محدودیت کارشناس برای بررسی دفاتر واحدها مواجه بود اما از سال گذشته با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بازرسی‌های گسترده‌ای انجام‌شده است.
به گفته خدابخش با توجه به اینکه اغلب واحدها معترض به این درخواست تأمین اجتماعی هستند، در کارگروه مجزایی این مشکلات بررسی خواهد شد.
وی افزود: تلاش بخش دولتی رفع موانع تولید و کمک به رونق واحدهای تولیدی است تا در ادامه منجر به اشتغال‌زایی در واحدها شود.
در چهل و چهارمین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی همچنین پیشنهاد‌های شورا در مورد مفاد لایحه مالیات بر ارزش‌افزوده در راستای حمایت از رونق تولید و اشتغال موردبحث و بررسی قرار گرفت.
در این جلسه رئیس‌کل دادگستری، دادستان، مدیرکل اطلاعات استان اردبیل و جمعی از  فعالان بخش خصوصی حضور داشتند.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.