صفحه اصلی / جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در جهان کاهش یافت

جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در جهان کاهش یافت

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر،  رویترز نقل کرده است ، در کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل اعلام شد که سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جهان کاهش پیدا کرده است.
در همین حال بر اساس این گزارش، سرمایه گذاری مستقیم خارجی در کشورهای در حال توسعه نیز با ۱۴ درصد کاهش در سال ۲۰۱۶ میلادی، در مقایسه با سال قبل از آن به ۶۴۶ میلیارد دلار رسید. 
همچنین میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در آفریقای مرکزی هم با ۱۵ درصد کاهش، به ۵.۱ میلیارد دلار رسید. 
بر همین اساس، در گزارش این نهاد بین المللی موسوم به «سرمایه گذاری و اقتصادی دیجیتالی»، میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی با ۲ درصد کاهش به یک تریلیون و ۷۵۰ میلیارد دلار رسید که علت اصلی آن، به رشد ضعیف اقتصاد در جهان و نیز اعمال سیاست های پر ریسک از سوی برخی بنگاه های اقتصادی چندملیتی بر می گردد. 
بر پایه این گزارش، چین برای اولین با در سال ۲۰۱۶ میلادی با ۱۸۳ میلیار دلار سرمایه گذاری مستقیم خارجی، عنوان دومین سرمایه گذاری بزرگ جهان را به خود اختصاص داد. 
البته در گزارش سازمان ملل آمده که در سال گذشته میلادی میزان جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی در قسمت جنوب آسیا با ۶ درصد افزایش به ۵۴ میلیارد دلار رسید.
ضمن اینکه کشورهای آمریکا، چین و هند به ترتیب عنوان مقاصد اصلی جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی را در حهان در سال ۲۰۱۶ میلادی ازان خود کردند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.