صفحه اصلی / فوجیتسو و لنوو بخش تولید پی سی را ادغام می‌کنند

فوجیتسو و لنوو بخش تولید پی سی را ادغام می‌کنند

تاتسویا تاناکا، مدیرعامل فوجیتسو، در سخنان خود ادغام بخش تولید پی‌سی کمپانی تحت مدیریتش را با لنوو چین نوید داد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، انتظار می‌‌رود این دو کمپانی در آینده‌ی نزدیک بخش‌های تولید پی‌سی خود را با هم ادغام کنند.
فوجیتسو در ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که در حال انجام مذاکراتی با لنوو است تا به‌صورت مشترک اقدام به طراحی و تولید پی‌سی با این کمپانی چینی کند. این دو کمپانی اعلام کرده بودند که برای رسیدن به توافق نهایی تا پایان ماه مارس برنامه‌ریزی کرده‌‌اند؛ حال آنکه این موضوع محقق نشده است.
سخنان مدیرعامل فوجیتسو نشان از این دارد که این دو کمپانی همچنان در حال مذاکره هستند و بنا بر اطلاعات ارائه‌شده، تمام جزئیات همکاری مورد بحث قرار گرفته است.
دو کمپانی فوجیتسو و لنوو در حالی درصدد همکاری با یکدیگر برای طراحی و تولید پی‌سی هستند که گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها در طول یک دهه‌ی گذشته بازار پی‌سی را تحت فشار قرار داده و باعث شده‌اند فروش پی‌سی‌ در حال افول باشد.
ادغام و همکاری لنوو به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی پی‌سی در جهان با فوجیتسو، می‌تواند به معنای افزایش قدرت خرید و همچنین تحکیم وضعیت در بازار پی‌سی باشد که این روزها حاشیه‌ی سود بسیار اندکی عاید کمپانی‌ها می‌کند. لنوو پیش از این در راستای گسترش کسب و کار تولید پی‌سی‌ اقدام به خرید بخش تولید پی‌سی IBM در سال ۲۰۰۵ و همچنین همکاری با NEC در قالب یک کمپانی اشتراکی کرده است.
هنوز جزئیاتی از همکاری دو کمپانی لنوو و فوجیتسو ارائه نشده است. مدیرعامل فوجیتسو همچنین در پاسخ به سؤالی در خصوص سرمایه‌گذاری در توشیبا به‌موجب فشار و درخواست دولت ژاپن، اعلام کرد که این امر بسیار دشوار و تقریبا غیر ممکن خواهد بود؛ چراکه به‌احتمال زیاد سرمایه‌گذاران و سهامداران فوجیتسو به چنین اقدامی رأی مثبت نخواهند داد.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.