صفحه اصلی / معیار ارزیابی خبرنگاران ثبت نام در سامانه جامع خانه مطبوعات کشور است

معیار ارزیابی خبرنگاران ثبت نام در سامانه جامع خانه مطبوعات کشور است

به گزارش کسب و کار نیوز امروز پای درد دل هر کدام از اهالی رسانه که بنشینیم مشکلات زیادی را بیان می ‌کنند اما اصلی‌ترین مشکلی که وجود دارد بحث اخلاق حرفه‌ای است زیرا این مساله با حیثیت رسانه‌ها و تبیین منزلت آنها در ارتباط است.
همه ما اهالی مطبوعات و رسانه‌ای‌ها بر این‌که اخلاق امر مهمی است تاکید داریم اما باید به اخلاق با جزئیات پرداخت و کدهای اخلاقی را با جزییات مشخص کرد تا در ارزش‌گذاری اخلاق حرفه‌ای موفق باشیم و بتوانیم با تدوین شاخص‌هایی میزان پایبندی به اخلاق را مشخص کنیم.لزوم ثبات حرفه‌ای روزنامه‌نگاران که در چند بند از میثاق اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها،مسئولیت آن‌ها نسبت به همکاران‌شان در رسانه‌های دیگر مشخص شده،یکی از عوامل خانه ‌به دوشی روزنامه‌نگاران نبود ثبات حرفه‌ای است، ما باید به سمتی حرکت کنیم که رسانه‌های داخلی به حفظ خبرنگاران و سرمایه گذاری بر روی آن‌ها اهمیت دهند؛که یکی از این موارد الزام رسانه‌ها به بیمه خبرنگاران بر اساس رده و رتبه آنان در رسانه است.
این دغدغه‌ها و مسایل و مشکلاتی از این دست را در حوزه‌ی مطبوعات استان طی گفتگویی با رییس امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در میان گذاشتیم که گفت:عضویت خبرنگاران در سامانه جامع خانه مطبوعات کشور که اطلاع رسانی آن از شش ماه گذشته آغازشده متاسفانه از سوی خبرنگاران گلستانی استقبال کم رنگی صورت گرفته وتنها ۵۰ خبرنگار دراین سامانه ثبت‌نام کردند که از این تعداد نزدیک به ۲۵نفر آن‌ها تایید نهایی شدند که  14نفر صاحب امتیاز ومدیرمسئول وتنها ۷ نفر خبرنگارهستند.
ایرج رمضانی در گفتگو با خبرنگار بشیر افزود:ازاین پس معاونت مطبوعاتی به خبرنگارانی مجوز فعالیت رسانه ای خواهد داد که به عضویت سامانه جامع رسانه ها وعضو خانه مطبوعات کشورباشند.در همین رابطه بارها متذکر شدیم چنان‌چه خبرنگاری در حیطه عضویت در سامانه و خانه مطبوعات کشور کوتاهی کند تبعات آن به خود آن فرد باز خواهد گشت.
 وی اذعان داشت:سامانه صندوق حمایت ازهنرمندان و نویسندگان از شهریورماه ۹۲ فعالیت خودرا در کشور آغاز کرده است.
وی به علت قطع بیمه برخی ازهنرمندان و خبرنگاران گلستانی طی دوسال گذشته اشاره وخاطرنشان کرد:عدم دولتی بودن به منظور انعکاس در اطلاع رسانی،مستقل و آزادشدن خبرنگاران از دولتی بودن ازعلل این امر بود.
وی عنوان کرد: اعتقاد معاونت مطبوعاتی براساس ماده ۴۶ قانون مطبوعات کشور بر این امر بود که چنان‌چه بیمه خبرنگاران توسط مدیران مسئول انجام پذیرد برای آینده خبرنگاران بدلیل داشتن امتیازاتی که به مدیران مسئول داده شده بهترخواهد بود.
رییس امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی ارشاد گلستان در بخش دیگری یادآور شد: با اجرای این طرح در گلستان بیمه خبرنگاران توسط مدیران رسانه‌ای منجر به رشد ۳۰درصدی شد.
این مسئول گلستانی گفت: درپی اجرای طرح بیمه خبرنگاران توسط مدیران مسئول هفته‌نامه‌های استان،امکان تحت پوشش قراردادن شش نفر و دوهفته‌نامه و فصل‌نامه تا تعداد پنج نفررا خواهند توانست،بیمه کنند.

همچنین مطالعه کنید:

بیش از ۵۰ درصد اشتغال جهان در اختیار صنایع کوچک است/رونق تولید در کسب و کارهای خرد

شایلی قرائی به گزارش کسب و کار نیوز ؛ وجود نرخ بالای بیکاری در کشور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.