به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از جام جم آنلاین، براساس رتبهبندی ۱۰۰ برند ارزشمند جهان که از سوی مرکز گلوبال برندز انجام شده است، شرکت تویوتا ژاپن با ارزش ۲۸.۷ میلیارد دلار عنوان ارزشمندترین برند خودروساز دنیا را به دست آورد.
این رتبهبندی طی ۱۲ سال گذشته انجام شده و ۱۰ سال تویوتا عنوان ارزشمندترین برند خودروساز را کسب کرده است. در این رتبهبندی تسلا بیشترین پیشرفت را داشته و با پشتسر گذاشتن لندرور و پورشه و با دو پله صعود به رتبه هشتم رسیده است.
ارزش برند تسلا ۳۲ درصد افزایش یافته و به ۵.۹ میلیارد دلار رسیده است. براساس این رتبهبندی ۱۰ برند ارزشمند خودروساز دنیا به ترتیب عبارت است از: تویوتا، بامو، مرسدسبنز، فورد، هوندا، نیسان، آئودی، تسلا، لندرور و پورشه.