صفحه اصلی / اجرای طرح اشتغال فارغ‌التحصیلان تا یک ماه دیگر

اجرای طرح اشتغال فارغ‌التحصیلان تا یک ماه دیگر

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، عیسی منصوری اظهار کرد: طرح کارانه اشتغال جوانان (کاج) تاکنون در هشت استان به شکل آزمایشی اجرا شده است و بیش از ۷۰  درصد کسانی که در این طرح شرکت کردند جذب بازار کار شدند.
وی افزود: تلاش ما این است که در این طرح، فرد جایگزین نیروی دیگری نشود و تا بعد از چند سال دچار ریزش نشویم و تداوم در اشتغال وجود داشته باشد.
منصوری با اشاره به جزییات طرح کارورزی، گفت: نگاه ما این است که در مرحله اول کارفرمایان را به جذب فارغ التحصیلان و دانش‌آموختگان تشویق کنیم.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار که در برنامه "تیتر امشب" سخن می‌گفت، ادامه داد: بسیاری از کشورها برای ترغیب کارفرمایان به استفاده از نیروهای کار جدید مکانیسم‌هایی را در نظر می‌گیرند و مشوق‌های حمایتی پیش بینی می‌کنند.
منصوری تاکید کرد: ما نیز در راستای جذب نیروی کار جدید پیش‌بینی کردیم کارفرمایانی که نیروی کار خود را از میان فارغ التحصیلان انتخاب کنند تا دو سال مشمول بهره‌مندی از تخفیف‌ها و مشوق های بیمه‌ای شوند.
وی گفت: در مرحله بعد به دنبال آماده سازی نیروی کار از طریق ارائه آموزشهای مهارتی و گذراندن دوره‌های کارورزی هستیم.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار به عدم تعادل بازار کار در دوران رکود اقتصادی‌ کشور اشاره کرد و گفت: در شرایطی که با بحران‌ها و رکود اقتصادی مواجه بودیم بسیاری از بنگاه‌ها از جذب نیروی جدید خودداری کردند این در حالی بود که با نیروی کار بسیاری در جامعه مواجه بودیم.
به گفته وی ۷۵ درصد کسانی که سال گذشته وارد بازار کار شدند جزو فارغ التحصیلان دانشگاهی بودند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.