صفحه اصلی / بررسی ۲۰۰ درخواست مردمی در کمیسیون ماده ۵ استان قزوین در سال ۹۵

بررسی ۲۰۰ درخواست مردمی در کمیسیون ماده ۵ استان قزوین در سال ۹۵

 و بررسی درخواست‌های مردمی و کلی در این کمیسیون، اصلاح و ویرایش برخی از ضوابط با هدف ارتقای کیفیت در تصمیم‌گیری‌ها نیز در به طور جدی در دستور کار کمیسیون ماده ۵ قرار دارد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی با اعلام این خبر گفت: در سال ۹۵، حدوداً ۲۰۰ درخواست شامل پرونده‌های مردمی، درخواست‌های کلی و طرح‌های تفصیلی موضعی و موضوعی به دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ ارائه شد.
وی اضافه کرد: از این تعداد حدود ۱۳۷ پرونده پس از بررسی و بازدید در ۶۳ جلسه کمیته فنی و ۱۴ جلسه کمیسیون ماده ۵ که به ریاست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، دبیری مدیرکل راه و شهرسازی و با حضور اعضای کمیسیون تشکیل شد، مورد تصویب قرار گرفت.
مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین در مورد طرح‌های بررسی شده در کمیسیون ماده ۵ بیان کرد: در جلسات برگزار شده طرح‌هایی همچون طرح تفصیلی شهر قزوین، ضوابط ساخت و ساز طرح تفصیلی، طرح تفصیلی نواحی منفصل شهری ناصرآباد، مشعل‌دار، خیرآباد و وثوق آباد، حسن‌آباد، نجف‌آباد و طرح ساماندهی محدوده موسوم به هادی‌آباد مطرح، بررسی و منتج به تصمیم‌گیری شد.
اسماعیلی اظهار کرد: با توجه به اینکه بررسی، اصلاح و تدوین ضوابط و مقررات از اولویت‌های کاری مدیریت شهرسازی و معماری بوده، برخی از ضوابط نیز اصلاح و ویرایش شد.
وی همچنین یادآور شد: دستورالعمل‌های ضوابط نما و منظر شهری قزوین، توسط کمیته سیما و منظر تدوین و مورد تصویب کمیسیون قرار گرفت که تمامی متن مصوبات آن‌ها در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین قابل دسترس است.
در ادامه لیدا معروفی سرپرست اداره نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران این اداره کل هم گفت: در راستای شرح وظایف مصوب دبیرخانه و به منظور حرکت در راستای کیفی سازی تصمیمات، افزایش سطح کیفیت ساخت و ساز، ممانعت از رواج تخلفات و کیفیت‌بخشی به زندگی شهری حدوداً ۱۰ مورد از جلسات کمیته فنی به بازدید از سطح شهر، موقعیت درخواست‌ها و نواحی منفصل شهری اختصاص یافت.
معروفی ادامه داد: نتایج این بازدیدها منجر به تغییر در برخی از ضوابط اعم از شفاف‌سازی ضوابط اجرای احداث آسانسور، افزایش ارتفاع پیلوت در ساختمان‌های مسکونی، افزایش ارتفاع تجاری، ضوابط نورگیری پلاک‌ها و همچنین تفویض کمیسیون ماده ۵ به کمیته فنی در خصوص بررسی سطح اشغال پلاک‌های مسکونی زیر ۱۰۰ مترمربع شد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.