صفحه اصلی / اتمام عملیات ریل‌گذاری تونل و واریانت خط‌آهن ریگ ـ زرین

اتمام عملیات ریل‌گذاری تونل و واریانت خط‌آهن ریگ ـ زرین

و خط جدید به طول ۱۴کیلومتر، شیب و فراز بلاک مذکور از ۱۵در هزار به ۱۰ در هزار کاهش یافت.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سید مصطفی داودی از عملیات ریلگذاری تونل و واریانت بلاک ریگ ـ زرین خبر داد و گفت: محور اردکان- چادرملو یکی از پرترافیک ترین خطوط راه آهن است که در سال ۱۳۷۶مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی افزود: با توجه به شیب و فراز و ترافیک سنگین محور مذکور، احداث تونل و واریانت که باعث کاهش شیب و فراز خطوط ریلی می شود، در دستور کار راه آهن قرار گرفت.
مدیرکل راه آهن یزد تصریح کرد: با توجه به حمل مواد معدنی و کنستانتره از معدن بزرگ چادرملو به اقصی نقاط کشور، احداث خط دوم محور اردکان ـ چادرملو به راه آهن پیشنهاد شد که امیدواریم در سال های آینده شاهد شروع عملیات اجرایی آن باشیم.
داودی خاطر نشان کرد: روزانه حدود ۳۸۵ واگن از محور چادرملو به وزن ۲۹هزار و ۵۵۰ تن مواد معدنی و کنستانتره ازچادرملو به کارخانجات ذوب آهن اصفهان، مبارکه، فولاد اهواز، گندله سازی و بخشی نیز جهت صادرات به بندر عباس ارسال می شود.
وی بیان کرد: طی دوماهه سال جاری از این معدن یک میلیون و ۸۳۲ هزار تن بارگیری صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته است.
مدیرکل راه آهن یزد گفت: با احداث یک دستگاه تونل به طول ۸۰۰ متر و خط جدید (ریگ – زرین) به طول ۱۴کیلومتر، شیب و فراز بلاک مذکور از ۱۵در هزار به ۱۰ در هزار کاهش یافت که در این رابطه ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و امیدواریم درپایان نیمه اول سال ۹۶ شاهد بهره برداری این بلاک باشیم

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.