صفحه اصلی / اصناف انتظار افزایش مالیات را ندارند

اصناف انتظار افزایش مالیات را ندارند

درآمد چندانی نداشتند، توقع کاهش مالیات را از دولت نداشتیم اما انتظار افزایش مالیات هم نمی رفت.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، مسعود محمدشاهی در گفت وگو افزود: نبود رونق اقتصادی و نقدینگی کافی باعث شده تا واحدهای صنفی از وضعیت مطلوبی برخوردار نباشند ؛ لذا از دولت انتظار همراهی با صنوف در تعیین تعرفه های مالیاتی بود که امسال نیز با افزایش مالیات این موضوع محقق نشد.
وی با تاکید در خصوص ظرفیت های تجاری بندرعباس گفت:  بندرعباس ظرفیت و پتانسیل های زیادی برای تجارت دارد که از تمامی این ظرفیت ها استفاده نمی شود و تجارت به معنای واقعی نیست ؛ امید داریم که با بهبود وضعیت و شرایط کسب و کار  بنادر کشور رونق بگیرند و شاهد تجارت بیشتری باشیم.
محمدشاهی افزود: برای خروج از رکود و بهبود وضعیت تجارت، باید سرمایه گذاری با کارکرد مطلوب شکل بگیرد و شرایط برای ورود فعالان اقتصادی به کشور تسهیل شود ضمن اینکه کاهش تعرفه و بروکراسی گمرگی کمک بزرگی را به بهبود وضعیت صادرات و کاهش واردات غیر ضروری خواهد داشت.
وی تصریح کرد: متاسفانه برای مبارزه با قاچاق به جای کنترل مرزها و مبادی ورودی تمامی فشارها و کنترل ها در شهرهای مرزی صورت می‌گیرد که این کار اشتباه است و شرایط کسب وکار را برای کسبه شهری های مرزی و بندر مشکل کرده،  به طوری که حتی کسبه شهر بندرعباس اجازه فروش کالای خود را به شهرستان های استان ندارند. با این موارد تحت عنوان کالای قاچاق  برخورد می‌کنند که این دور از عدالت است.
محمدشاهی گفت: دولت اگر واقعا به دنبال منع ورود کالای قاچاق است، باید مبادی ورودی را کنترل کند نه شهرهای مرزی و کسبه ای که در واحدهای صنفی فعال هستند. اکنون محدودیتی که برای  خرید و فروش کالا در شهرهای مرزی وجود دارد، در شهرهای مرکزی وجود ندارد که این وضعیت باید اصلاح شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.