صفحه اصلی / کمیته هماهنگی بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگوcchf برگزار شد

کمیته هماهنگی بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگوcchf برگزار شد

 و نظارتی شهرستان،شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهریار در راستای اجرای اقدامات کنترلی،جلسه هماهنگی و برنامه ریزی درسالن اجتماعات این شبکه برگزار نمود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اداره بهداشت شهریار، در این جلسه که نمایندگان فرمانداری،دامپزشکی،نیروی انتظامی،رؤسا و کارشناسان کنترل عفونت بیمارستان ها، رئیس سازمان نظام پزشکی،رئیس اتحادیه صنف تالار، رستوران و اغذیه فروشان،رئیس اتحادیه صنف فروشندگان مواد غذایی و پروتئینی و سرپرستان واحد های ستادی شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهریار حضور داشتند ابعاد مختلف همکاریهای درون بخشی و بین بخشی جهت کنترل بیماری بررسی شد.
ابتدا دکتر ناصح مدیر شبکه درخصوص اهداف جلسه و دکتر قدیری سرپرست واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها مقدمه ای کوتاه درباره بیماری عنوان نمودند.در ادامه خانم حسن دوست کارشناس بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان توضیحات مفصلی درخصوص ماهیت بیماری،توزیع جغرافیایی،راه های انتقال،گروه های در معرض خطر،علائم،درمان و پیشگیری از بیماری به حضار ارائه دادند.همچنین شرح وظایف و انتظارات ادارات، نیروی انتظامی، اتحادیه ها، بیمارستان ها، نظام پزشکی و شبکه بهداشت تشریح گردید و حاضران فرصت ها و چالش های پیش رو درانجام اقدامات کنترلی را به اشتراک گذاشتند. انجام بازدیدهای مشترک از دامداری ها و قصابیها، آموزش پرسنل متبوع، تجهیز بیمارستان ها و آزمایشگاه های آن ها، نظارت دقیق بر ورود و خروج دام های شهرستان و …. از فعالیت های مورد توافق اعضای جلسه بود همچنین مقرر گردید کلیه اقدامات در جهت کنترل، پیشگیری و درمان بیماران احتمالی با مشارکت تمام ادارات و ارگانهای مرتبط انجام شود و یک نسخه از شرح اقدامات به شبکه بهداشت و درمان شهریار ارسال گردد.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.