صفحه اصلی / اجرای طرح مستندسازی کنترل و بازرسی شناوران در بندر چابهار

اجرای طرح مستندسازی کنترل و بازرسی شناوران در بندر چابهار

 مراکز کنترل و بازرسی کشتیها در جهان، اقدام به پیاده سازی طرح مستندسازی کنترل و بازرسی شناورها کرده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، سیدحسن ابراهیمی افزود: در این طرح از دوربین مخصوصی که بر روی لباس افسر کنترل و بازرسی نصب می شود، کلیه مراحل بازرسی بصورت کامل و دقیق تصویربرداری شده، به نحوی که دوربین و تجهیزات هیچ اختلال و مزاحمت برای بازرس کشتی و روند انجام بازرسی ایجاد نمی کند.
ابراهیمی گفت: این طرح فقط در تعداد معدودی از پیشرفته ترین مراکز کنترل و بازرسی جهان همچون AMSA استرالیا اجرا می شود و اجرای آن در بندر چابهار در میان تمام بنادر کشور، منطقه و آسیا بی سابقه است .
وی افزود: این طرح شامل ۲ فاز است، فاز اول طرح برای کشتیهای کنوانسیونی و اقیانوس پیما اجرا شده و  اجرای  فاز دوم با تامین و تکمیل دیگر تجهیزات، مستندسازی از بازرسی شناورهای غیرکنوانسیونی اجرایی خواهد شد.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه فاز اول طرح مستند سازی با انجام بازرسی کشتی "ایران فاضل" با موفقیت اجرا و عملیاتی شده و امیدواریم با اجرای کامل این طرح، کلیه بازرسی ها از کشتیها و شناورهای غیر کنوانسیونی متردد به بنادر اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، بصورت کامل از ابتدا تا انتها مستندسازی شود.
ابراهیمی به مزایای این طرح اشاره کرد و افزود: این طرح به جمع آوری کامل مستندات و شواهد مورد نیاز در هنگام بازرسی بر اساس الزامات کنوانسیون های بین المللی و ملی؛ تشکیل بانک اطلاعاتی بازرسی از کشتیها و شناورها بصورت تصویری، جهت پاسخگویی به ممیزی های مربوطه از جمله ممیزی IMO؛ آموزش افسران کارآموز با استفاده از تصاویر و مستند بازرسی ها؛ امکان استفاده از تصاویر مستند در همایش ها، کمیته های بررسی سوانح و جلسات مرتبط، شفاف سازی بازرسی کشتیها با امکان بازبینی آنها و رفع هر نوع شک و شبهه در بازرسی ها اقدام خواهد کرد.
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در پایان گفت: یکی از مهمترین مزایای این پروژه، امکان رجوع به تصاویر مستند بازرسی ها در صورت اعتراض مالکان کشتی ها و یا دیگر نهاد های ذیربط و ذیصلاح است.

 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.