چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / افزایش ۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا از بندرشهید رجایی

افزایش ۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالا از بندرشهید رجایی

 و ۳۳۹  هزار و ۵۴۱ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده است که این میزان ن…
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، الله مراد عفیفی پور، در تشریح عملکرد ۲ ماهه بندرشهید رجایی افزود: ۸ میلیون و ۹۹۷ هزار تن با رشد ۱۳ درصدی مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۴ میلیون و ۳۴۲ هزار و ۲۹ تن با رشد ۲ برابری مربوط فرآورده های نفتی است.
عفیفی پور گفت: میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را در این مدت ۵ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۷۱۳ تن اعلام کرد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی افزود: در این مدت همچنین یک میلیون تن کالای غیرنفتی با رشد ۳۷ درصدی ترانزیت شده است.
وی گفت: در راستای تبدیل بندر شهید رجایی به یک بندر کانونی، ۵۹۲ هزار و ۲۷۵ تن کالای غیرنفتی از طریق خطوط کشتیرانی (فیدری) به بنادر دیگر کشور ترانشیپ شد که نسبت به سال گذشته رشد ۱۷۶ درصدی داشته است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به تشریح آمار عملیات نفتی در این بندر پرداخت و افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون، یک میلیون و ۱۲۶ هزار و ۸۱۰ تن فرآورده های نفتی به خارج از کشور صادر، ۲ میلیون و ۷۱۵ هزار و ۳۶۵ تن از اینگونه کالاها کابوتاژ و افزون بر ۴۶۳ هزار و ۸۵۴ تن نیز از طریق این بندر وارد شده است.
عفیفی پور ادامه داد: در این مدت ۲ ماه، ۴۴۴ هزار و ۳۷۳ TEU کانتینر در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش ۴۶ درصدی داشته است.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی، به تردد ۶۲۱ فروند انواع شناور در ۲ ماه امسال به بندرشهید رجایی اشاره کرد و گفت: ۵۲۲ فروند از این شناورها، بالای یکهزار تن و ۹۹ فروند هم زیر یکهزار تن وزن داشته است.
بندرشهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور در ۲۳کیلومتری غرب بندرعباس واقع شده و بیش از ۶۰درصد صادرات وواردات کشور از این بندر انجام می شود.

 

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.