صفحه اصلی / مراکز رشد با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان در دانشگاه ها ایجاد می شوند

مراکز رشد با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان در دانشگاه ها ایجاد می شوند

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، دکتر فرید مُر افزود: مرکز رشد واحدهای فناور در دانشکده کشاورزی شیراز که ۱۳ خردادماه در آیینی بهره برداری شد، نیز در همین راستا آغاز به کار کرد.
وی اظهار کرد: این مرکز رشد دومین مرکز با این کارکرد در دانشگاه شیراز محسوب می شود و پیش از این نخستین مرکز رشد واحدهای فناور در دانشکده مهندسی شیمی این دانشگاه فعالیت خود را آغاز کرده بود.
رئیس پارک علم و فناوری استان فارس با اشاره به تفاهم نامه این پارک علم و فناوری با دانشگاه شیراز گفت: مرکز رشد واحدهای فناور در دانشکده کشاورزی این دانشگاه نیز بر اساس این تفاهم نامه ایجاد شده است و آمادگی پذیرش چهار شرکت را در آغاز فعالیت دارد.
وی یادآوری کرد: یکی از اهداف پارک علم و فناوری فارس حمایت از شرکت های دانش بنیان مستقر در دانشگاه ها و اعضای هیات علمی و حرکت به سوی دانشگاه های کارآفرین است و راه اندازی مراکز رشد نیز با چنین هدفی صورت می گیرد.
مر گفت: هم اینک علاوه بر مرکز رشد واحد های فناور ICT مراکز رشد تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی، کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع تبدیلی، مرکز رشد فنـاوری جامع و هشت مرکز رشد واحد های فناور در سطح استان زیر نظر پارک علم و فناوری فارس مشغول به فعالیت هستند که بیش از ۲۲۰ شرکت فناور را تحت حمایت خود قرار داده اند.
وی بیان کرد: پارک علم و فناوری فارس زیر ساختی مناسب جهت توسعه فناوری، کارآفرینی و اشتغال زایی تخصصی به ویژه برای فارغ التحصیلان دانشگاهها از طریق ایجاد شرکتهای کوچک و متوسط و حمایت ازآنها تا تجاری کردن نتایج فعالیتهایشان است.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.