صفحه اصلی / مهمترین مقاصد صادراتی ایران کدامند؟

مهمترین مقاصد صادراتی ایران کدامند؟

تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری بیش از ۱۰۶ کشور جزو بازارهای صادراتی ایران بوده‌اند که از این میان کشور چین به تنهایی ۲۴.۹۰ درصد از سهم وزنی و ۲۲.۵۹۹ درصد از ارزش صادرات ایران را به خود اختصاص داده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، بدین ترتیب این کشور با واردات بیش از دو میلیون و هفت هزار تن کالا اولین مقصد صادراتی ایران بوده که ارزش صادرات این کشور بیش از ۶۱۴ میلیون و ۹۹۵ هزار دلار بوده است.
پس از چین، امارات متحده عربی دومین مقصد صادراتی ایران بوده که واردات آن از ایران بالغ بر یک میلیون و ۳۸۵ هزار تن بوده و ۱۷.۱۹ درصد وزن کالاهای صادراتی ایران به مقصد این کشور بوده است. ارزش صادرات به این کشور نیز بالغ بر ۴۹۶.۵۲ دلار بوده است که در مجموع ۱۸.۲۴ درصد سهم صادراتی کشور را به خود اختصاص می‌دهد.
در میان کشورهای همسایه نیز عراق با واردات بیش از یک میلیون و ۵۲ هزار تن کالا از ایران سومین بازار بزرگ صادراتی ایران محسوب می‌شود که فروردین ماه سال جاری در مجموع از نظر وزنی ۱۳.۰۶۶ درصد از صادرات ایران را به خود اختصاص داده است. ارزش واردات به این کشور نیز بالغ بر ۳۸۸.۲۶ میلیون دلار بوده که در مجموع ۱۴.۲۶ درصد ارزش کل صادرات کشور را در بر می‌گیرد.
در مجموع ایران در اولین ماه سال جاری بالغ بر هشت میلیون تن صادرات داشته است که ارزش آن معادل دو میلیارد و ۷۲۲ میلیون دلار می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.