صفحه اصلی / استارتاپ آلمانی از گرمای تولید شده در سرورها برای گرم کردن خانه‌ها استفاده می کند

استارتاپ آلمانی از گرمای تولید شده در سرورها برای گرم کردن خانه‌ها استفاده می کند

گرمایش کره‌ی زمین، انتشار گازهای گلخانه‌ای در کنار تلاش برای کاهش هزینه‌ها منجر به پیاده‌سازی ایده‌ای جالب توسط کمپانی آلمانی نردلایز شده است. این کمپانی در نظر دارد تا گرمای تولید شده توسط سرورها را برای تامین انرژی مورد نیاز برای گرم کردن منازل و همچنین آب گرم مورد نیاز کاربران مورد استفاده قرار دهد. در صورتی که از لپ‌تاپ استفاده کرده باشید، با گرمای تولیدی که در زمان قراردادن لپ‌تاپ روی پاهایتان لمس می‌کنید، آشنا هستید. با توجه به گرمای تولید شده توسط یک دستگاه لپ‌تاپ، به طور حتم یک سرور که مصرف انرژی بالاتری نیز دارد، می‌توان گرمای بیشتری نیز تولید کند. استارتاپ آلمانی نردلایز درصدد آن است تا انرژی گرمایی رایگان را از طریق سرورها تامین کند.
به طور حتم اصلی‌ترین سوال در این خصوص این است که نردلایز چگونه می‌خواهد گرما را به منازل مردم انتقال دهد. پاسخ بسیار ساده است؛ علاقمندان در صورت تمایل می‌توانند در ازای ارائه‌ی مکانی مشخص برای قرار گرفتن سرور در درون منزلشان، گرمای تولید شده را مورد استفاده قرار دهند. در واقع با استفاده از این امکان بخشی از منزل خود را به یک دیتاسنتر کوچک تبدیل می‌کنید.
برآوردهای انجام شده توسط کارشناسان نردلایز نشان از این دارد که استفاده از این روش می‌تواند سالانه‌ای صرفه‌جویی ۳۴۰ دلاری را برای هر منزل به ارمغان بیاورد حال آنکه در سوی دیگر بنابر اطلاعات ارائه شده توسط نردلایز، کمپانی‌ها با کاهش ۵۰ درصدی هزینه‌های عملیاتی خود روبرو خواهند شد، چراکه دیگر نیازی به داشتن دیتاسنتر عظیم و همچنین پرداخت هزینه‌های سنگین نگهداری نیست. نکته‌ی جالب توجه در کنار تمام صرفه‌جویی‌های انجام شده که شامل کاهش مصرف انرژی در منازل و همچنین کاهش مصرف در دیتاسنترها است، هر خانه سالانه سه تن دی اکسید کربن کمتری کمتر وارد جو زمین خواهد کرد.
نردلایز برنامه‌ی خود را با اجرای طرح در ۴۲ خانه‌ی مسکونی آغاز خواهد کرد. به نظر می‌رسد ایده‌ی این استارتاپ بسیار مورد توجه افرادی قرار گرفته که محل مناسبی را برای قراردادن سرور در درون منزلشان در اختیار دارند، بطوریکه نزدیک به ۳٫۵۰۰ نفر برای شرکت در این برنامه داوطلب شده‌ند.
نردلایز نیز موفق شده تا ۱.۳ برابر از بودجه‌ی ۲۵۰٫۰۰۰ یورویی خود را برای پیاده‌سازی برنامه‌هایش جذب کند. باید دید که آیا این ایده بصورت گسترده وارد فاز اجرایی خواهد شد یا خیر؟ نظر شما در این خصوص چیست؟

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.