صفحه اصلی / درخواست کاربران توییتر از تیم کوک برای پیروی از ایلان ماسک و خروج از تیم مشاوره ترامپ

درخواست کاربران توییتر از تیم کوک برای پیروی از ایلان ماسک و خروج از تیم مشاوره ترامپ

کوک در گذشته رئیس جمهور را ترغیب به پایبندی به توافقنامه‌ی پاریس کرده بود و روز گذشته از طریق ارسال یک ایمیل نیز مراتب نگرانی خود را نسبت به این مسئله ابراز کرد. در این ایمیل وی بر تعهد کمپانی اپل به مسائل زیست محیطی تاکید کرد و این تعهد را در قالب یک توییت در شبکه‌ی اجتماعی توییتر نیز تکرار کرد.
کوک در توییت خود اعلام کرد که تصمیم رئیس‌جمهور مبنی بر خروج از توافق‌ پاریس، حرکتی اشتباه برای آینده‌ی سیاره ما بود و اپل هرگز در انجام اقدامات خود در مبارزه با تغییرات اقلیمی تردید نخواهد کرد.
در واکنش به این توییت، شماری از کاربران توییتر از وی درخواست خروج از تیم مشاوره‌ی متشکل از رهبران دنیای فناوری را کردند. در زیر برخی از واکنش‌ها را مرور می‌کنیم.
اگر اپل در اعتراض به این تصمیم، از تیم مشاوره خارج شود، این اقدام یک اعلان موضع مقتدرانه خواهد بود. اکنون زمان برخواستن و انجام کار صحیح است.
لطفا در مورد ماندن در تیم‌های مشاوره که از ریاست جمهوری حمایت می‌کنند تجدیدنظر کنید.
لطفا از تیم مشاوره خارج شو تیم.
لطفا با خروج از از تیم مشاوره، پیام واضح خود را به رئیس جمهور اعلام کن.
لطفا با استعفا از تیم‌های مشاوره‌ی ریاست جمهوری از مواضع قبلی خود حمایت کن.
اکنون زمان خارج شدن از تیم احمقانه‌ی مشاوره است… (ماندن) در آن جز مشروعیت بخشیدن به رئیس جمهور هیچ نفعی برای تو ندارد.
من امیدوار هستم از تیم‌های مشاوره‌ی ریاست جمهوری خارج شوی. این تصمیم نباید برای وی بدون عواقب باشد.
ممکن است لطفا از ادامه‌ی کار در شورای تجاری وی انصراف دهی؟ اکنون زمان ارسال یک پیام است.
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، روز گذشته در توییتی اعلام کرد که از تیم‌های مشاوره استعفا داده است
من در حال جدایی از تیم‌های مشاوره‌ی ریاست جمهوری هستم. تغییرات اقلیمی یک مسئله‌ی واقعی است و خروج از (توافق) پاریس برای آمریکا و دنیا اقدام ناصحیحی بود.
کوک در ماه مارس، به همراه ماسک و دیگر رهبران دنیای فناوری نظیر بیل گیتس به تیم مشاوره‌ی رئیس جمهور پیوسته بود. این تصمیم انتقادات مختلفی را متوجه وی ساخت، اما او در دفاع از این اقدام خود اعلام کرد شرکت کردن در این جریان بهتر از کنار نشستن و بی‌انفعالی است.
شخصا هرگز در مواقع مهم و حساس، در جایگاه تماشاچی و ناظر قرار نداشته‌ام. راه تاثیرگذاری و غلبه بر این معضلات این است که در داخل زمین قرار داشته باشیم.
بنابراین، بعید به نظر می‌رسد که او به این درخواست‌ها مبنی بر استعفا توجهی بکند. اما از آنجایی که ظاهرا  ترامپ به مشاوره‌ی رهبران فناوری بی‌اعتنا است، احتمالا کوک در تصمیم خود بازنگری خواهد کرد.
تصمیم (رئیس‌جمهور) مبنی بر خروج از توافق پاریس حرکتی اشتباه برای سیاره‌ی ما بود. اپل در مبارزه با تغییرات اقلیمی متعهد و استوار است و در این راه هرگز تردید نخواهیم کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.