صفحه اصلی / ورود اولین شرکت دانش‌بنیان ایرانی به حوزه طراحی نیروگاه‌های خورشیدی مگاواتی

ورود اولین شرکت دانش‌بنیان ایرانی به حوزه طراحی نیروگاه‌های خورشیدی مگاواتی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ محمدصادق نیکنام مجری پروژه " طراحی نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی" درباره این پروژه اظهار کرد: در حال انجام طراحی و ساخت نیروگاه خورشیدی با توان تولید ۱۰ مگا وات برق متصل به شبکه هستیم که بر اساس توافقات و طی قراردادی ۲۰  ساله دولت این برق را خریداری می کند که نخستین پروژه‌ای است که به طور کامل یک شرکت دانش بنیان داخلی، طراحی و ساخت نیروگاه را در داخل کشور انجام می دهد.
وی ادامه داد: البته نیروگاه‌های مگاواتی دیگری در کشور وجود دارد اما پیمانکاران و طراحان خارجی کارهای مربوط به آن را انجام دادند. همچنین یکی از ویژگی‌های مهم این پروژه این است که موسسات معتبر بین المللی در حوزه استاندارد طراحی، فرآیند مهندسی پروژه را تضمین کیفیت کرده اند یعنی این شرکت دانش بنیان شرایط ک قابلیت دریافت تضمین کیفی از موسسات بین المللی را داشته است.
نیکنام با بیان اینکه پروژه آغاز شده و مراحل مقدماتی را طی می‌کند گفت: این نیروگاه خورشیدی در استان فارس راه‌اندازی می شود و زمان بندی برای انجام پروژه ۹ ماه است، تاسیس این نیروگاه در مقیاس بزرگ تنها با سرمایه گذاری داخلی انجام می‌شود. همچنین در این نیروگاه تجهیزاتی همچون پنل و اینورتر از سازندگان خارجی تامین شده اما تمامی مراحل طراحی و مهندسی آن با توان بومی و در سطح استانداردهای بین‌المللی انجام می‌شود. پیش‌بینی می‌شود تا دو سال آینده کلیه تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی نیز به صورت بومی در کشور تولید شود.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.