صفحه اصلی / طرح کارورزی از تیرماه آغاز می‌شود

طرح کارورزی از تیرماه آغاز می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایبِنا، عیسی منصوری با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر در سایت کارورزی نام نویسی کرده اند، افزود: همزمان کوشش می کنیم بنگاه های اقتصادی و کارفرمایانی که علاقمند به پذیرش کارورزان هستند هم نام نویسی کنند و با تشکل های کارفرمایی، صنعتی و دستگاه های مرتبط با اینها در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم حداکثر پذیرش را برای کارورزان ایجاد کنیم.
منصوری گفت: هر کسی می تواند در سایت کارورزی نام نویسی کند و این سایت به آن شخص اعلام می‌کند که آیا واجد شرایط است یا خیر؟. در دوره آزمایشی طرح کارورزی تعداد پذیرش محدود بوده و مشکل خاصی وجود نداشت، اما برای رسیدن به هدف اشتغال حدود ۱۵۰ هزار نفر و انجام این طرح در سطح ملی، اطلاع رسانی به کارفرمایان برای ما مهم است.
وی اضافه کرد: طرح کارورزی دو طرف کارفرما و کارورز را به هم وصل می کند و کارورزان برای حضور در دوره کارورزی حدود ۳۱۰ هزار تومان دریافت می کنند و مشمول بیمه مسئولیت مدنی می شوند.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه افزود: پس از اینکه کارورز دوره کارورزی را طی کند اگر توسط کارفرما جذب و مشغول به کار رسمی شود دولت برای مدت ۲ سال سهم کارفرما را در بحث بیمه تامین اجتماعی پرداخت می کند.
منصوری اضافه کرد: ۷۰ درصد کارورزانی که در دوره آزمایشی این طرح دوره کارورزی را گذراندند مشغول به کار شدند.

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.