صفحه اصلی / ۸ نکته مهم در مورد ثبت شماره شبا توسط مشمولان سهام عدالت

۸ نکته مهم در مورد ثبت شماره شبا توسط مشمولان سهام عدالت

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، سازمان خصوصی سازی اعلام کرد: برای دریافت سود سهام عدالت سالیانه توسط مشمولان سهام عدالت موارد زیر باید مورد توجه مشمولان قرا بگیرد:
– برای اخذ شماره شبا بانکی ضرورتی به افتتاح حساب جدید در بانک ها نیست و حساب های بانکی قبلی و  موجود نیز امکان دریافت شماره شبا دارند.
– شبا بانکی متعلق به یک حساب بانکی مسدود مورد قبول واقع نخواهد شد. چنان چه مدت زیادی است که از وضعیت مسدودی یا فعال بودن حساب خود بی اطلاع هستید، لازم است قبل از کار با سامانه، وضعیت حساب را از بانک سوال کنید.
– شماره شبا متعلق به حساب مشترک اشخاص مورد تایید سامانه قرار نخواهد گرفت.
– شماره شبا حساب بانکی اشخاص حقوقی در  سامانه سهام عدالت با تایید مواجه نخواهد شد.
– سود سهام عدالت به صورت انفرادی به حساب شخص سهامدار واریز می شود، لذا برای هر نفر از اعضای خانوار باید یک شماره شبا که به نام شخص مشمول باشد در سامانه ثبت شود.
– برای کودکان و افراد تحت تکفل زیر سن قانونی باید شماره شبا به نام خود آن ها در سامانه ثبت شود و سود سهام عدالت به حساب سرپرست خانوار یا قیم و وکیل واریز نمی شود.
– تنها پیامکی که از سوی سامانه سهام عدالت و سازمان خصوصی سازی برای افراد ارسال می شود این است که شماره شبا وارد شده با نام مشمول مطابقت ندارد یا شبا ثبت شده متعلق به یک حساب بانکی مسدود است، به همین دلیل به پیامک های دیگر که تحت عنوان سهام عدالت از شماره های ناشناس ارسال می شود، نباید توجه شود.
– دوره بررسی و تطبیق منجر به تایید یا عدم تایید شماره شبا در حدود ۱۵ روز است. سازمان خصوصی سازی از طریق سیستم بانکی طی این مدت شبا بانکی مشمولان را بررسی می نماید و در صورت تایید، پیام تایید نهایی شبا از طریق سامانه قابل مشاهده است.
پیش از این نیز سازمان خصوصی سازی چند نکته درباره شماره شبا برای دریافت سود سهام عدالت را به مشمولان اعلام کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.