صفحه اصلی / پیگیری قانونی و قضائی علت حادثه کارخانه فولاد بویراحمد

پیگیری قانونی و قضائی علت حادثه کارخانه فولاد بویراحمد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا،«سیدموسی خادمی» در پنجمین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کهگیلویه و بویر احمود که با هدف بررسی حادثه کارخانه فولاد بویراحمد برگزار شده بود افزود: هر چند این حادثه و کشته و مصدوم شدن عزیزان هم استانی برای همه ما دردناک و غیر قابل تحمل بود و همه ما را نگران کرد، اما  برخی ها نیز حادثه فولاد بویراحمد را با حوادث ناگواری همچون معدن زغال سنگ استان گلستان یا ساختمان پلاسکو تهران مقایسه کرده و در تلاش بودند با بزرگ جلوه دادن حادثه علاوه بر تشویش اذهان بیش از پیش احساسات و عواطف خانواده های داغدار را جریحه دار کنند. 
وی رسیدگی به خانواده های داغ دیده جانباختگان و رسیدگی به مصدومان را از اولویت های نخست موضوع کارخانه فولاد بویراحمد دانست و بر تلاش بیش از پیش دستگاه های اجرائی مرتبط و صاحب کارخانه در این رابطه تاکید کرد. 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تلاش و زمینه‌سازی برای ایمن‌سازی، کاهش و پیشگیری از چنین موارد و اتفاقی که در کارخانه بویراحمد رخ داد را نسبت به دیگر کارخانه ها و واحدهای صنعتی در استان از اولویت دوم کار دستگاه های مربوطه و صاحبان کارخانجات، بنگاه های تولیدی و اشتغالزا عنوان و اظهار کرد: بررسی و پیگیری قانونی و قضائی علت حادثه کارخانه فولاد بویراحمد و معین شدن موضوع و شناسائی مقصر و یا مسببین و ارائه گزارش دقیق و شفاف به اطلاع افکار عمومی را سومین اولویت این مسأله است. خادمی فراهم کردن زمینه برای راه‌اندازی مجدد کارخانه فولاد بویراحمد را با رعایت استانداردها، ایجاد اطمینان و ایمنی لازم از دیگر اولویت‌های این کارخانه دانست و تصریح کرد: رونق اشتغال، تولید و سرمایه‌گذاری که از برنامه‌های دولت است، باید در این کارخانه مدنظر قرار گیرد. 
وی حمایت از سرمایه‌گذاران و رفع موانع تولید را از اولویت‌های مهم دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود: در چند سال اخیر سیاست‌های دولت در راستای حمایت از بخش خصوصی، رفع موانع تولید و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قابل تقدیر است. 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای با سیاسی جلوه دادن حادثه فولاد بویراحمد سعی در ایجاد فشار و هجمه علیه دولت و بهره برداری بودند که اصلاً با اخلاق اسلامی و عدالت منافات دارد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش قیمت مرغ به ۸۰ هزار تومان/ مازاد عرضه داریم

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی یوسف‌خانی، رییس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.