صفحه اصلی / می توانیم شاهد نتایج مثبت رونق صنعت نساجی در گیلان باشیم

می توانیم شاهد نتایج مثبت رونق صنعت نساجی در گیلان باشیم

 ابریشم به عنوان مواد اولیه تولید پارچه‌ها و منسوجات می‌تواند در راستای تکمیل زنجیره تولید در استان حرکت کند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، کیوان محمدی در جلسه تعیین کارکردهای آتی اراضی صنایع پوشش ایران که در راستای اجرای مصوبه یازدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت طرح آمایش سرزمین اظهار کرد: طرح آمایش سرزمین در سطح ملی در حال آماده سازی است که شامل آمایش گیلان نیز می شود و صنایع پوشش گیلان را در برمی‌گیرد.
وی بر تعامل بیش از پیش سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و محیط‌ زیست با گروه آمایش سرزمین سازمان برنامه و بودجه گیلان به دلیل حساسیت‌های موجود در منطقه تاکید کرد و افزود: افزایش این تعاملات موجب می ‌شود مردم استان دچار عوارض زیست محیطی کمتری شوند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان از کارخانه پوشش به عنوان یک برند نساجی در تاریخ کشورمان یاد کرد و گفت: می ‌توان این مجموعه را با احداث کارخانه‌های مختلف به یک شهرک نساجی توسعه داد و با بهره‌گیری از تکنولوژی بالا برای بازار ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر پارچه و منسوجات تولید کرد.
این مقام مسئول تصریح کرد: با برنامه ریزی درست و مدون و با بهره گیری از تکنولوژی روز برای ایجاد کارخانجات دوخت می توان در مسیر تبدیل شدن به مرکز تولید پوشاک گام برداشت.
محمدی خاطرنشان کرد: اگر روزی در مجموعه پوشش نمایشگاهی هم برگزار شود باید از شرکت‌ها و برند‌های مختلف داخلی و خارجی دعوت کرد تا در محدوده ۸۵ هکتاری که برای ایجاد کارخانه پیشنهاد شده، نمایشگاهی دایر شود و این امر برای گردشگری استان گیلان نیز مفید خواهد بود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گیلان بر توجه به رونق تولید ابریشم تاکید کرد و متذکر شد: بخش کشاورزی استان نیز با توسعه و رونق تولید ابریشم به عنوان مواد اولیه تولید پارچه‌ها و منسوجات می‌تواند در راستای تکمیل زنجیره تولید در استان حرکت کند.
وی با بیان اینکه نساجی از جمله صنایعی است که در صورت توجه به آن در گیلان می توانیم شاهد نتایج مثبتش باشیم ادامه داد: اگر می خواهیم پروژه ای در گیلان آغاز شود باید با مطالعه و بررسی دقیق کاری صورت گیرد تا نظیر آن در سطح خاورمیانه وجود نداشته باشد.
محمدی خاطرنشان کرد: مطالعات و بررسی‌های لازم با توجه به طرح آمایش سرزمین و پیشنهادات و انتقادات در نظر گرفته شود تا در نهایت یک طرح جامع در خصوص سرمایه‌گذاری بخش نساجی ارائه کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.