صفحه اصلی / پیگیر حضور بانوان در هیات رئیسه مجلس هستیم

پیگیر حضور بانوان در هیات رئیسه مجلس هستیم

 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،  سهیلا جلودارزاده  افزود: باید اختلاف فاحش حضور زنان با مردان در مدیریت ها به اختلافی با شیب ملایم برسد و اگر بانویی توانایی ارتقاء و خدمت بیشتر را در جامعه دارد به صرف زن بودن نباید در حاشیه قرار بگیرد.
وی تصریح کرد: چون ۶۰ درصد دانش آموختگان دانشگاه ها را بانوان تشکیل می دهند و تجربه کافی در بخش های مختلف را نیز کسب کرده اند ، باید از ظرفیت آنان استفاده شود.
** دنبال حضور بانوان در هیات رئیسه مجلس هستیم
این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون که موضوع هیات رئیسه مجلس مطرح است انتظار می رود که برای حضور بانوان در این جمع نیز فکری شود.
وی با بیان اینکه دنبال حضور بانوان در هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی هستیم، ادامه داد: از نمایندگان مجلس می خواهیم به فکر حضور بانوان در هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز باشند.
جلودارزاده ادامه داد: باید محلی را برای حضور بانوان در عرصه های مختلف به ویژه در هیات رئیسه مجلس باز کنیم و در این مقطع با حضور زنان،‌ بخشی از مشکل ارتقای جایگاه زنان به ویژه در پست های مهم حل شود.
وی خاطرنشان کرد: البته برخی از بانوان شایسته همیشه به خاطر وظیفه مادری ترجیح می دهند در یک مقطعی به فرزندان خودشان رسیدگی کنند ولی به این معنی نیست که اگر خانمی مساله مادری را نداشته باشد و توانایی داشته باشد از حق ارتقاء و رشد خودش محروم بماند.
جلودارزاده افزود: باید در ارتقای جایگاه بانوان و رسیدن به پست های مدیریتی یک شیب ملایمی وجود داشته باشد تا بانوان نیز بتوانند به جایگاه واقعی خودشان برسند.
وی اضافه کرد: در فراکسیون های مجلس یک خانم را برای هیات رئیسه معرفی کرده اند و امیداریم یک تا دو صندلی از هیات رئیسه به بانوان اختصاص داده شود.
در زمان حاضر نیمی از جمعیت ۸۰ میلیونی کشور را بانوان تشکیل می دهند. شمار قابل توجهی از بانوان نیز در پست های مختلف مدیریتی از جمله معاونان ریاست جمهوری، معاونان وزرا و مسئولان دستگاه های اجرایی حضور دارند.

همچنین مطالعه کنید:

انعقاد ۳۰ قرارداد صادرات خدمات فنی مهندسی/ اعزام هیات‌های تجاری به عراق، سوریه و چین

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد رضا کریم‌ زاده، با بیان اینکه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.