صفحه اصلی / نخستین رویداد کارآفرینی سبا برگزار می‌شود

نخستین رویداد کارآفرینی سبا برگزار می‌شود

ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، تیرماه امسال در دانشگاه شریف برگزار می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، رویداد کارآفرینی سبا و تریگر یک رویداد آموزشی–رقابتی فشرده به مدت ۶ روز، باهدف ایجاد یک محیط سازنده برای خلق و پرورش ایده‌های کارآفرینانه است. در این رویداد، آموزش‌های ضروری برای تبدیل ایده به یک رویداد کارآفرینی خوب در کارگاه‌های آموزشی به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود. همچنین امکان تیم سازی برای صاحبان ایده و یا پیوستن به تیم‌ها برای برنامه‌نویسان، مدیران تجاری، گرافیست‌ها و یا متخصصان دیگر از طریق برنامه‌های شبکه‌سازی مقدور است.
اولین رویداد کارآفرینی سبا و هفتمین رویداد کارآفرینی تریگر در تاریخ ۱۷ تا ۲۳ تیرماه ۹۶ با موضوع بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست در ساختمان در پژوهشکده علوم و فناوری انرژی شریف برگزار می‌شود.
طراحی، برنامه‌ریزی و برگزاری این رویداد بر عهده‌ مرکز نوآوری و توسعه فناوری ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست با همکاری ستاک (ستاد توسعه‌ ایده‌های کارآفرینانه) است و ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری شریف، مرکز کارآفرینی، شتاب‌دهنده شریف و مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته‌ دانشگاه صنعتی شریف، حامیان علمی و مالی و معنوی این رویداد هستند.
برنامه‌های آموزشی این رویداد در قالب چهار کارگاه در چهار روز ابتدایی برگزار می‌شوند که در روز اول «کارگاه بوم مدل کسب‌وکار»، روز دوم «کارگاه راهکارهای اصلی بهینه‌سازی انرژی»، روز سوم «کارگاه چالش‌های بازار» و روز چهارم «ارائه‌ ایده به سرمایه‌گذار و نقشه‌ مالی (Pitching and Financial Plan) » برنامه‌های آموزشی این رویداد به شمار می‌روند که در قالب چهار کارگاه در چهار روز ابتدایی برگزار می‌شوند.
در طول چهار روز ابتدایی رویداد، طی چهار مرحله هر یک از افراد یک‌بار در مقابل سایر شرکت‌کنندگان قرارگرفته و در مورد ایده‌ها و توانمندی‌هایشان با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند، در هر گفت‌وگو، هر نفر ۹۰ ثانیه زمان دارد و هرروز در مقابل تعداد مشخصی از شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد. این قسمت از برنامه فرصتی ایده آل برای پیدا کردن هم‌تیمی‌های توانمند و ایده‌ای متفاوت برای تشکیل تیم است.
در این بخش متخصصان و صاحب‌نظران در حوزه‌ بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست، ساختمان، کسب‌وکار و بازارهای سرمایه در جمع تیم‌ها حضور می‌یابند، تجربیات خود را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ می‌دهند.
شانس ورود به برنامه‌ شتاب‌دهی مرکز نوآوری و توسعه فناوری و استقرار ۶ تا ۹ ماهه در پژوهشکده علوم و فناوری انرژی شریف (محل استقرار تیم‌های عضو مرکز نوآوری و توسعه فناوری) به همراه حمایت مالی و مشاوره‌های فنی و کسب‌وکار برای سه تیم برتر وجود دارد.
بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، از سویی، با توجه به تخصصی بودن اولین رویداد کارآفرینی سبا و هفتمین رویداد کارآفرینی تریگر با موضوع بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست در ساختمان، شرکت‌کنندگان واجد شرایط با محدودیت سنی ۱۸ تا ۳۵ سال می‌توانند شرکت کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.