صفحه اصلی / دانش ابزار استقلال کشورها است

دانش ابزار استقلال کشورها است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ طی مراسمی با حضور استاندار فارس، نماینده ولی‌فقیه در استان، رئیس بنیاد نخبگان استان فارس، رئیس مرکز ISC ، رؤسای دانشگاه‌های شیراز، اعضای مجمع خیّران  فارس، و جمعی از نخبگان، سرآمدان و مستعدان‌برتر از «جایزۀ علمی پروفسور حبیب فیروز‌آبادی» رونمایی شد.
در این مراسم، سید محمدعلی افشانی؛ استاندار فارس با بیان اینکه نام نیک خیّرین به ویژه کسانی که روی دانایی سرمایه‌گذاری می‌کنند، در طول تاریخ ماندگار خواهد شد، گفت: دانش، ابزار استقلال کشور است و امروزه قلم عامل برتری است.
وی افزود: کسانی که بر روی دانایی سرمایه‌گذاری می‌کنند، توانایی آینده این کشور را رقم می‌زنند.
افشانی با اشاره به اینکه در عصر حاضر دانش، علم و دانایی عامل برتری و لازمۀ استقلال هر کشوری است، اظهار داشت: اجتماع نخبگانی و نیروی‌انسانی مهمترین سرمایۀ هر کشوری است.
سپس حبیب شریف؛ رئیس بنیاد نخبگان استان فارس ضمن معرفی فعالیت‌های بنیاد ملی نخبگان، گفت: مجمع خیّران استان فارس با هدف جذب کمک‌های خیّران و هدایت این منابع به سمت توانمندسازی استعداد‌های‌برتر و کمک به اثرگذاری این افراد در جامعه ایجاد شده و امید است بتواند کاستی‌های موجود در منابع دولتی را تا حدی جبران کند.
وی افزود: یکی از زمینه‌های فعالیت مجمع، اعطای جایزه و بورس‌های علمی و تحقیقاتی است که به دانش‌آموزان و دانشجویان متولد استان فارس و یا در حال تحصیل در دانشگاه‌های استان فارس که در یک کارگروه تخصصی واجد شرایط این جوایز شناخته شوند، تعلق می‌گیرد.
رئیس بنیاد نخبگان استان فارس اضافه کرد: «جایزه پروفسور سید حبیب فیروزآبادی» به‌همت مجمع خیّرین استان فارس به دانشجویان برگزیده رشته شیمی اعطا می‌شود.
در ادامه، پروفسور حبیب فیروزآبادی؛ برگزیده جایزۀ علامه طباطبایی و استاد برجستۀ شیمی دانشگاه شیراز نیز با اشاره به لزوم ماندگاری اجتماع نخبگانی در چرخۀ خدمت‌رسانی به جامعه بومی، گفت: خدمت به وطن ارزش زیادی دارد و همه باید تلاش کنند بستر لازم برای خدمت نخبگانی فراهم شود.
در انتهای این مراسم با حضور استاندار فارس و رئیس بنیاد نخبگان استان فارس از «جایزه علمی پروفسور حبیب فیروزآبادی» رونمایی شد.
لازم به ذکر است، این جایزه هر ساله به برترین دانشجویان تحصیلات‌تکمیلی و پژوهشگران شیمی‌آلی که حائز بیشترین امتیاز از نظر فعالیت‌های علمی و آموزشی شوند، اعطا خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.