صفحه اصلی / نسبت واحدهای تعطیل شده به واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی کشور از ۲۰ به ۱۴ درصد کاهش یافت

نسبت واحدهای تعطیل شده به واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی کشور از ۲۰ به ۱۴ درصد کاهش یافت

 با بیان اینکه امسال پیش بینی می شود سه هزار و ۴۰۰ طرح صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور به بهره برداری و راه اندازی شود، اعلام کرد: در دولت یازدهم، نسبت به واحدهای تعطیل شده به واحدهای مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور از ۲۰ درصد به ۱۴ درصد کاهش یافته است. 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتعی استان قزوین، " علی یزدانی " در حاشیه بازدید از شهرکها و نواحی صنعتی استان قزوین افزود: کاهش تعداد واحدهای تعطیل شده در شهرک ها و نواحی صنعتی با وجود مشکلات پیش روی دولت، نشان از تاثیرات مطلوب برنامه های تعیین شده برای رشد و توسعه صنعت در کشور بوده است. 
وی اظهار کرد: تلاش داریم تا با بهره گیری از همه ظرفیت های کشور، تعداد واحدهای تعطیل و راکد در شهرک ها و نواحی صنعتی را بازهم کاهش داده و میزبان بهره وری در سطح واحدها را نیز افزایش دهیم. 
رشد ۴۷ درصدی سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی در ۲ ماهه امسال
وی در ادامه از رشد ۴۷ درصدی سرمایه‌گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی در ۲ ماهه امسال به لحاظ تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: در سال گذشته نیز ۴ هزار و ۳۱ فقره قرارداد برای سرمایه‌گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور منعقد شد که به لحاظ تعداد نسبت به سال ۹۴، بیست درصد رشد داشت. 
وی همچنین به برنامه های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور اشاره کرد و گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی ۲۵ زیر پروژه داریم که یکی از مهم ترین آنها تکمیل زیرساخت های صنعتی است. 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در همین رابطه به طور مستمر از شهرک ها و نواحی صنعتی کشور بازدید می کنیم تا مشکلات و موانع اجرای طرح های نیمه تمام از میان برداشته شود و برای تکمیل زودتر طرح های صنعتی به ویژه با پیشرفت بالای ۶۰ درصد تصمیم گیری شود. 
وی اظهار کرد: امسال همچنین پیش بینی می کنیم ۱۳۰ هزار شغل جدید در واحدهای تولیدی مربوط به شهرک ها و نواحی صنعتی کشور ایجاد شود. 
یزدانی خاطرنشان کرد: با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت شاهد ایجاد شغل های پایدار در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور باشیم. 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: نوسازی واحدهای تولیدی با حمایت های مختلف از جمله کمک های اعتباری از دیگر برنامه های اقتصاد مقاومتی در حوزه صنعت است که آنرا با جدیت دنبال می کنیم. 
واحدهای کوچک و متوسط تولیدی امسال باید ۲ میلیارد دلار صادرات داشته باشند 
وی در ادامه تکلیف برای صادرات ۲ میلیارد دلاری واحدهای کوچک و متوسط در سال جاری را از دیگر برنامه های اقتصاد مقاومتی حوزه صنعت نام برد و گفت: تلاش داریم تا با توانمندسازی بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط شاهد افزایش تولید و صادرات این دسته از واحدها باشیم. 
یزدانی یادآور شد: میزان صادرات کالاهای تولید شده در بنگاه های کوچک و متوسط در سال گذشته یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بود. 
وی، بهره وری در میزان مصرف آب و باچرخانی آب استحصالی از تصفیه خانه های صنعتی برای استفاده واحدهای تولیدی را از دیگر برنامه های اقتصاد مقاومتی در بخش صنعت نام برد که در دستور کار سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران است.
برجام، دریچه ای برای جذب سرمایه گذاری های خارجی در بخش صنعت 
وی در ادامه با مثبت خواندن آثار برجام در حوزه صنعت،گفت: عقد این قرارداد موجب شده است تا شاهد تقویت سرمایه گذاری های خارجی در بخش صنعت باشیم. 
این مسئول همچنین گفت: عقد قرارداد و تفاهم نامه برای جذب هشت میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی که تاکنون پنج میلیارد دلار آن نهایی شده است، از دیگر آثار برجام می باشد. 
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اظهار کرد: ایجاد ارتباط و زمینه همکاری با کشورهای صنعتی اروپایی از دیگر فواید و دستاوردهای برجام بوده است که آثار آنرا در آینده بیشتر خواهیم دید. 
وی در بخش پایانی صحبت خود از قزوین به عنوان استانی با ظرفیت های بالای صنعتی یاد کرد و گفت: از سال گذشته تاکنون اخیر اتفاق های مبارکی در حوزه شهرک ها و نواحی صنعتی قزوین رخ داده است که از جمله آن باید به حل مشکل ۳۰ ساله پارک صنعتی لیا و ادغام آن با شهرک صنعتی لیا، رشد قابل توجه سرمایه گذاران و توسعه زیرساخت ها در نواحی و شهرک های این استان بوده ایم. 
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به تقاضای بالای سرمایه گذاران برای فعالیت در شهرک صنعتی کاسپین تلاش داریم تا ۳۰۰ هکتار از اراضی جنب این شهرک را برای ایجاد واحدهای تولیدی جدید اختصاص دهیم تا با این کار شاهد رونق هرچه بیشتر تولید و اشتغال در استان قزوین باشیم.
روابط عمومی شرکت شهرکهای صنع

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.