چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / جمع آوری ۸۰ درصد مشارکت های مردمی کمیته امداد الکترونیکی می شود

جمع آوری ۸۰ درصد مشارکت های مردمی کمیته امداد الکترونیکی می شود

 های مردمی این نهاد نسبت به سال پایه سه برابر هدفگذاری شده است و بر پایه همین برنامه ۸۰ درصد مشارکت‌های مردمی این بخش، الکترونیکی جمع آوری خواهد شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، علی‌ محمد ذوالفقاری روز چهارشنبه در جمع معاونان توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان افزود: این نهاد طرح های مختلف مشارکتی نظیر اکرام ایتام، زکات و صدقات را در کشور اجرا می کند که بر این اساس در حوزه‌ مشارکت‌های مردمی رویکرد علمی باید حاکم باشد.
وی اظهار کرد: در طرح‌های مختلف مشارکتی، حوزه مشارکت‌های مردمی آسیب پذیرترین حوزه در افکار عمومی به شمار می رود و یکی از اهداف مهم کمیته امداد برای بالا بردن مشارکت های مردمی شفاف‌سازی در این حوزه است.
ذوالفقاری افزود: هم اکنون ۲۴ درصد از اعتبارات کمیته امداد از محل کمک‌های مردمی تامین می شود و طبق برنامه تلاش می شود این میزان به ۳۴ درصد برسد.
وی بیان کرد: این نهاد، اجرای طرح‌های مشارکتی از قبیل توسعه خیران در حوزه سلامت، توسعه انفاق و توسعه مشارکت‌های مردمی در امر زکات، اشتغال، مسکن و آموزش مددجویان را بیش از گذشته دنبال می کند.
ایران در کار خیر و احسان رتبه ۴۲ را دارد
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد ادامه داد: این نهاد برای گسترش مشارکت های مردمی، تعریف نظام خیر و احسان را مورد توجه قرار داده و بررسی خواهد کرد.
وی بیان کرد: طی سال گذشته ۳۷ میلیارد تومان زکات، ۳۰ میلیارد تومان در قالب گوشت قربانی و ۶۵ میلیارد تومان در قالب اطعام به نیازمندان کمک شده است.
ذوالفقاری خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۰ میلیون خانواده با بخش امداد و مشارکت های مردمی این نهاد همکاری دارند که شامل هشت میلیون مشترک صدقات، یک میلیون حامی اکرام ایتام و طرح محسنین و جمعی هم در قالب های زکات، فطریه و پرداخت های ماهیانه با کمیته امداد همکاری می کنند.

همچنین مطالعه کنید:

وصول ١١٠ هزار میلیارد تومان از ابربدهکاران مالیاتی

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در جمع خبرنگاران گفت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.