چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / ارتقای ۱۲ پله‌ای تولید مس ایران در جهان

ارتقای ۱۲ پله‌ای تولید مس ایران در جهان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  مس پ‍رس، مهدی کرباسیان با اعلام این مطلب گفت: ایمیدرو با اذعان بر این‌که توجه به بخش معدن و صنایع معدنی «اشتغال پایدار»، «رشد بلند‌مدت» و «تولید رقابتی» دارد، برنامه‌ریزی جدیدی را برای سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ در نظر گرفته است و توسعه اکتشاف را به‌عنوان یکی از اهداف کلان مورد توجه ویژه قرار داده و تصمیم دارد میزان اکتشافات معدنی را به ۱۰برابر برساند و ذخایر این بخش را نیز برای تأمین مواد اولیه صنایع پایین‌دستی افزایش دهد.
کرباسیان در ادامه به موضوع ارتقای تولید به‌عنوان یکی دیگر از اهداف کلان ایمیدرو اشاره کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های در حال انجام، طی پنج‌سال آینده، در بخش سنگ‌آهن سهم تولید این بخش نسبت به تولید جهانی با دودرصد رشد، سه پله صعود خواهد کرد؛ در بخش آلومینیم نیز با رسیدن به سهم دودرصدی تولید جهانی، جایگاه ایران هشت پله ارتقا خواهد یافت.
وی ادامه داد: در بخش فولاد خام نیز با رسیدن به سهم ۱.۸درصدی تولید جهانی، ۹ پله صعود خواهیم کرد و در بخش مس، با دست‌یابی به سهم ۲.۵درصدی تولید جهانی، ۱۲ پله ارتقا خواهیم یافت.
وی تصریح کرد: هدف دیگر، رشد صادرات سالانه مواد معدنی است که براساس آن، قرار است میزان صادرات از ۷.۵ میلیارد دلار به ۲۳ میلیارد دلار در سال ۹۷ برسد.
رئیس هیأت عامل ایمیدرو تصریح کرد: صادرات پنج میلیارد دلاری فولاد از دیگر اهداف کلان این سازمان است که برای این منظور، برنامه‌ریزی لازم برای این میزان صادرات صورت گرفته است.
وی ادامه داد: «افزایش تنوع تولید محصولات معدنی نظیر مولیبدن، منیزیم، پتاس، آنتیموان، عناصر نادر خاکی و غیره»، «ارتقای فناوری بومی متناسب با نیاز کشور نظیر پرعیار‌سازی مواد معدنی کم‌عیار، سیستم‌های موبایل فرآوری و غیره» و «افزایش سهم بخش معدن و صنایع معدنی در تولید ناخالص داخلی به ۴۰ میلیارد دلار تا سال ۱۴۰۰»، از دیگر اهداف کلان ایمیدرو طی پنج‌سال آینده است.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.