صفحه اصلی / نفت خام از شمول مالیات فروش مستثنی شد

نفت خام از شمول مالیات فروش مستثنی شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، حسین امیری خامکانی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست دیروز (سه‌شنبه، نهم خردادماه) کمیسیون متبوع خود گفت: این کمیسیون ۲ دستور کار داشت که دستور کار نخست بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده (۱۲) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی بود که در کمیسیون رد شد.
وی افزود: لایحه مالیات بر ارزش افزوده دستور کار دیگر کمیسیون بود، که به عنوان کمیسیون فرعی به کمیسیون انرژی ارسال شده و کمیسیون اصلی آن نیز اقتصادی است.
امیری خامکانی با بیان این‌که مواد ۴، ۹ و ۳۵ این لایحه به کمیسیون انرژی ارجاع شده است، تصریح کرد: بند (د) ماده (۴) که درباره خدمات سوآپ نفت خام و فرآورده‌های نفتی (بنزین، نفت گاز، نفت کوره، نفت سفید، گاز مایع و سوخت هوا)، گاز طبیعی و برق بود، به دلیل مغایرت با برنامه ششم رد شد.
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان این‌که نرخ مالیات فروش کالاها و یا خدمات کالاهای نفتی بر اساس این ماده تصویب شد، عنوان کرد: انواع بنزین و سوخت هواپیما ۳۰ درصد، نفت گاز و نفت سفید ۱۵درصد، نفت کوره و گاز مایع ۱۰ درصد تعیین شده است.
وی ادامه داد: نفت خام، میعانات گازی و گاز طبیعی خام که نهاده اولیه فرآورده‌های نفتی محسوب می‌شود، از شمول مالیات فروش مستثنی شدند.
امیری خامکانی افزود: سایر کالاها، محصولات و مشتقات از نفت حسب مورد مشمول مالیات فروش موضوع ماده (۹) این قانون می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، میزان ارز تأمین شده برای واردات دارو و تجهیزات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.