صفحه اصلی / رشد ۳۵ درصدی جذب توریست در منطقه آزاد انزلی در سال ۱۳۹۵

رشد ۳۵ درصدی جذب توریست در منطقه آزاد انزلی در سال ۱۳۹۵

 و گفت: در سال ۹۴ تعداد ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار گردشگر و در سال ۹۵ سه میلیون و ۱۰۷ هزار نفر از فاز تجارت و گردشگری انزلی بازدید کرده اند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، «مجید فاتحی» امروز (سه شنبه) در نشست خبری در دفتر سازمان های مناطق آزاد در تهران،افزود:مناطق آزاد کشور به ویژه منطقه آزاد انزلی از جمله مراکز گردشگرپذیر و ارایه دهنده خدمت به گردشگران داخلی و خارجی است .
معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه صنعت گردشگردی در ایجاد زمینه های تعامل میان کشورهای دنیا مقوله ای پذیرفته شده ای است؛ افزود: صنعت توریسم در دنیا دارای رویکرد ایجاد اشتغال پایدار، افزایش درآمد سرانه و تنوع در منابع ایجاد درآمد است .
وی توسعه زیرساخت های مناسب از جمله گسترش واحدهای اقامتی و پذیرائی، ارتباطات، حمل و نقل، بهداشت و سایر خدمات موردنیاز گردشگران را از الزامات این صنعت عنوان کرد و افزود: در سه سال گذشته در رابطه با تامین زیرساخت ها اقدامات قابل توجهی در منطقه آزاد انزلی صورت گرفته و توفیق های خوبی حاصل شده است.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: در فروردین ماه سال ۱۳۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۵۷ درصدی اقامت در منطقه آزاد انزلی بوده‌ایم. 
وی با اشاره به اینکه قبل از دولت تدبیر و امید رشد گردشگری و رونق کسب و کار در این منطقه در ورطه نابودی قرار گرفته بود، افزود: اما در سه سال گذشته با اقدامات انجام شده 
توسعه صنعت توریسم و رونق وکسب و کار در شرایط مطلوبی قرار گرفته است. 
وی افزود: با ظرفیت سازی در بخش زیرساخت ها و تامین هتل، متل و مجتمع های اقامتی- ساحلی نسبت به تامین محل اقامت گردشگران و استانداردسازی آن، اقدامات لازم صورت گرفته است. 
فاتحی، احداث دو پارک جنگلی در غرب و شرق منطقه، ایجاد المان های بوم گردی، ایجاد باغ پرندگان، پل چوبی، استخر ساحلی، ایجاد خط دریایی و فعال شدن تاکسی شناورها در منطقه آزد انزلی و سای بنادر دریای خزر را راستای توسعه صنعت گردشگری ارزیابی کرد. 
فاتحی از افتتاح اولین اسکله تفریحی – دریایی شمال ایران با نام اسکله تفریحی «مارینا» خبر داد و افزود: این اسکله از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی در حال ساخت است و در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. 
وی افزود: این اسکله ظرفیت ۳۵۰ قایق و ۷.۵ هکتار حوضچه دارد که طرح مناسبی به عنوان پایلوت برای توسعه گردشگری دریایی است. 
فاتحی با اشاره به حرکت اولین قطار مسیر قزوین – رشت نیز گفت: مسیر قطار قزوین – رشت بر اساس اعلام متولیان وزارت راه و شهرسازی در شش ماهه نخست سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد. 
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص راه‌اندازی خط دریایی در دریاچه خزر نیز اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با جمهوری آستارا خان به عمل آمده، اولین کشتی گردشگری دریایی با توافق ایران و آستارا خان در حال ساخت است که این پروژه تاکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 
وی افزود: تاکسی‌ شناورهای دریایی نیز برای مارینا مورد توجه قرار گرفته و توافق های لازم برای ساخت آن با تسهیلات کم‌بهره انجام شده است. 
فاتحی در ادامه از افتتاح خط پرواز هوایی رشت به دو شهر اوکراین خبر داد و افزود: اولین خط پرواز هوایی رشت – اوکراین در تابستان سال جاری انجام خواهد شد و قرار است هفته‌ای یک پرواز از فرودگاه بین‌المللی رشت به اوکراین انجام شود. 
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد انزلی، دسترسی راحت به اینترنت و فناوری اطلاعات برای گردشگران را حایز اهمیت خواند و افزود: در این منطقه زیرساخت های فیبرنوری و اینترنت فراهم شده و می توان ادعا کرد که به لحاظ اینترنت و بحث فناوری اطلاعات در شرایط مناسبی قرار داریم.
فاتجی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه گردشگری و سرمایه گذاری در کمک به مسیر توسعه کشور و تحقق سیاست های اقتصادی و اجتماعی نقش موثری ایفا می کند، افزود: جذب گردشگر یکی از منابع مهم درآمد ارزی است که با توجه به پتانسیل های ایران، سابقه تاریخی و فرهنگی، وجود آثار باستانی مهم و ارزشمند، برگزاری این نمایشگاه، گام موثری در ترویج صنعت گردشگری، معرفی دستاوردها و قابلیت های فرهنگی، تاریخی، طبیعی یا صنعتی کشور خواهد بود و نگاه ها را به اقتصاد گردشگری و پیشرفت و توسعه کشور معطوف می کند.
معاون سازمان منطقه آزاد انزلی ،از برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری ایران از ۱۲ تا ۱۶ تیرماه امسال (۳ تا ۷ جولای) در منطقه آزاد انزلی خبر داد و افزود:جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در قالب صنعت گردشگری را از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه انزلی عنوان کرد.
وی افزود: این نمایشگاه به همت شرکت نمایشگاهی آفتاب و با هدف معرفی ظرفیت های توریستی کشور، رونق بخشیدن به صنعت توریسم و تلاش برای ایجاد فرصت ها و جذب سرمایه گذاری برگزارمی شود. 
نمایشگاه بین المللی گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری از حمایت نهادها و سازمان هایی نظیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی ویژه اقتصادی، انجمن سرمایه گذاران مناطق نمونه گردشگری، سازمان منطقه آزاد انزلی، دانشگاه علم و فرهنگ و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برخوردار است.
وی در پایان از برگزاری نشست معاونین و مدیران گردشگری مناطق آزاد کشور، همزمان با برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری و سرمایه گذاری در انزلی خبر داد. 

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.