صفحه اصلی / نخستین رویداد کارآفرینی سبا و تریگر برگزار می‌شود

نخستین رویداد کارآفرینی سبا و تریگر برگزار می‌شود

بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست معاونت علمی در تیرماه سال جاری در دانشگاه شریف برگزار می‌شود.
 به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ رویداد کارآفرینی  سبا و  تریگر یک رویداد آموزشی–رقابتی فشرده به مدت ۶ روز، باهدف ایجاد یک محیط سازنده برای خلق و پرورش ایده‌های کارآفرینانه است . در این رویداد، آموزش‌های ضروری برای تبدیل ایده به یک رویداد کارآفرینی خوب در کارگاه‌های آموزشی به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود. همچنین امکان تیم سازی برای صاحبان ایده و یا پیوستن به تیم‌ها برای برنامه‌نویسان، مدیران تجاری، گرافیست‌ها و یا متخصصان دیگر از طریق برنامه‌های شبکه‌سازی مقدور است.
اولین رویداد کارآفرینی سبا و هفتمین رویداد کارآفرینی تریگر در تاریخ ۱۷ الی ۲۳ تیرماه ۹۶ با موضوع بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست در ساختمان در پژوهشکده علوم و فناوری انرژی شریف برگزار می‌شود.
طراحی، برنامه‌ریزی و برگزاری این رویداد بر عهده‌ مرکز نوآوری و توسعه فناوری ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست با همکاری ستاک (ستاد توسعه‌ی ایده‌های کارآفرینانه) است و ستاد بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری شریف، مرکز کارآفرینی، شتاب‌دهنده شریف و مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته‌ی دانشگاه صنعتی شریف، حامیان علمی و مالی و معنوی این رویداد هستند
کارگاه‌ها (Workshops):
برنامه‌های آموزشی این رویداد در قالب چهار کارگاه در چهار روز ابتدایی برگزار می‌شوند که در روز اول «کارگاه بوم مدل کسب‌وکار روز دوم»، « کارگاه راهکارهای اصلی بهینه‌سازی انرژی»روز سوم« کارگاه چالش‌های بازار»، روز چهارم«ارائه‌ی ایده به سرمایه‌گذار و نقشه‌ی مالی (Pitching and Financial Plan)» برنامه‌های آموزشی این رویداد به شمار می‌روند که در قالب چهار کارگاه در چهار روز ابتدایی برگزار می‌شوند.
ملاقات سریع (Fast Meeting):
در طول چهار روز ابتدایی رویداد، طی چهار مرحله هر یک از افراد یک‌بار در مقابل سایر شرکت‌کنندگان قرارگرفته و در مورد ایده‌ها و توانمندی‌هایشان با یکدیگر گفتگو می‌کنند، در هر گفتگو، هر نفر ۹۰ ثانیه زمان دارد و هرروز در مقابل تعداد مشخصی از شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد. این قسمت از برنامه فرصتی ایده آل برای پیدا کردن هم‌تیمی‌های توانمند و ایده‌ای متفاوت برای تشکیل تیم است.
مشاوره  (Mentoring):
در این بخش متخصصان و صاحب‌نظران در حوزه‌ی بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست، ساختمان ، کسب‌وکار و بازارهای سرمایه در جمع تیم‌ها حضور می‌یابند، تجربیات خود را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ می‌دهند.
 جوایز (Prizes):
شانس ورود به برنامه‌ی شتاب‌دهی مرکز نوآوری و توسعه فناوری و استقرار  ۶ الی ۹ ماهه در پژوهشکده علوم و فناوری انرژی شریف (محل استقرار تیم‌های عضو مرکز نوآوری و توسعه فناوری) به همراه حمایت مالی و مشاوره‌های فنی و کسب‌وکار برای سه تیم برتر  وجود دارد.
از سویی، با توجه به تخصصی بودن اولین رویداد کارآفرینی سبا و هفتمین رویداد کارآفرینی تریگر با موضوع بهینه‌سازی انرژی و محیط‌زیست در ساختمان ، شرکت‌کنندگان باید واجد شرایط با محدودیت سنی: ۱۸ تا ۳۵ سال می‌توانند شرکت کنند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش قیمت مرغ به ۸۰ هزار تومان/ مازاد عرضه داریم

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهدی یوسف‌خانی، رییس اتحادیه فروشندگان مرغ گوشتی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.