صفحه اصلی / فروش جعبه از سوی قنادان و شیرینی فروشان ممنوع شد

فروش جعبه از سوی قنادان و شیرینی فروشان ممنوع شد

 باید از سوی واحدهای صنفی مربوطه رعایت شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،  «مسیح انصاری» ، با اشاره به تصویب «خالص فروشی کالا» در ۲۵ اسفندماه سال گذشته، افزود: این مصوبه در روزهای آغازین امسال ابلاغ شد، اما اجرایی نمی شد.
این مقام مسوول با اشاره به تاکید انجمن حمایت از مصرف کنندگان بر اجرای این مصوبه در جلسه روز شنبه گذشته در استانداری تهران با حضور مسوولان اتحادیه های قنادان، میوه فروشان و … ، بیان داشت: با وجود پذیرفتن موضوع و قول مساعد برای اجرایی کردن آن، اما در عمل موارد متعددی از فروش جعبه های شیرینی، زولبیا، بامیه، میوه و … گزارش شد.
وی تصریح کرد: قرار دادن این کالاها و محصولات در جعبه، بخشی از خدمات این اصناف و وظیفه آنهاست و اینکه آنها را به نرخ شیرینی، میوه و … محاسبه می کنند، اجحافی در حق مصرف کنندگان است.
انصاری خاطرنشان کرد: با تلاش های سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران در پیگیری درخواست انجمن حمایت از مصرف کنندگان مبنی بر اجرای مصوبه خالص فروشی کالا بویژه در قنادی ها، روز گذشته (یکشنبه) طی نامه ای از سوی «علی فاضلی» رئیس اصناف کشور به اتحادیه های صنف دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران مبنی بر افزایش نرخ زولبیا و بامیه برای سال ۹۶، درخصوص خالص فروشی و کسر وزن جعبه به این واحدهای صنفی نیز اطلاع رسانی شد.
وی تاکید کرد: مصرف کنندگان در صورت مشاهده هرگونه تخلف آن را از طریق کانال تلگرام و یا اینستاگرام به انجمن حمایت از مصرف کنندگان یا شماره تلفن ۶۶۴۳۵۶۶۶ انجمن اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا، در نامه مربوطه نرخ فروش هر کیلو زولبیا و بامیه درجه یک ۱۲۰ هزار ریال و درجه دو مبلغ ۱۱۵ هزار ریال اعلام شده است.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.