صفحه اصلی / معامله یک هزار و ۸۲۷ میلیارد ریال اوراق بهادار در بازارهای فرابورس ایران

معامله یک هزار و ۸۲۷ میلیارد ریال اوراق بهادار در بازارهای فرابورس ایران

 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، امروز دوشنبه ۸ خردادماه معامله‌گران همچنین شاهد جابه جایی ۱۲۷ میلیون سهم به ارزش ۳۲۴.۵ میلیارد ریال در مجموع بازارهای اول و دوم بودند. نماد صنایع فولاد آلیاژی یزد با معامله ۳۳ میلیون سهم به ارزش تقریبی ۹۰ میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را در این دو بازار از آنِ خود کرد. رصد معاملات «فولای» نشان می‌دهد سهامداران حقیقی به ترتیب مشارکت ۷۵ و ۹۸ درصدی در سمت فروش و خرید این نماد داشتند.
امروز همچنین آیفکس به تداوم روند نزولی خود ادامه داد و با افت ۱.۶ واحدی در ارتفاع ۹۱۶ واحدی قرار گرفت. یک نماد پالایشی به نام «شراز»، یک نماد بانکی‌ به نام «ملل» و دو نماد از گروه بیمه و صندوق بازنشستگی به نام‌های »کوثر» و «بپاس» بالاترین تاثیر منفی بر شاخص فرابورس را تا سطح ۱.۲ واحد به جا گذاشتند، این در حالی است که نمادهای «هرمز» و «مارون» در پی رشد قیمتی خود، تا نزدیکی ۰.۸ واحد تاثیر مثبت بر این نماگر بازار داشته و از افت بیشتر آن جلوگیری کردند.
در همین حال نمادهای معاملاتی شرکت صنایع غذائی مینو شرق، شرکت شوکو پارس و شرکت سرمایه‌گذاری سبحان پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم بازگشایی شدند.
معاملات فرابورس ایران امروز در حالی دنبال شد که سهامداران همچنین نزدیک به ۱۲۹ میلیون سهم به ارزش افزون بر ۱۹۲ میلیارد ریال را در سه تابلو معاملاتی بازار پایه دست به دست کردند.
نماد معاملاتی شرکت کارخانجات مخابرات ایران علاوه بر آنکه پربیننده‌ترین نماد در تابلو پایه ب لقب گرفت بالاترین حجم معاملات به میزان ۲۲.۷ میلیون سهم را نیز تجربه کرد.  نماد شرکت توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد نیز بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کرد.
نگاهی به تابلو تسه‌ها نیز حاکی از آن است قیمت این اوراق در بازه ۷۲۳ تا ۷۶۰ هزار ریال در معاملات امروز نوسان کرده است. ضمن آنکه ارزش معاملات این تابلو به بیش از ۶۱ میلیارد ریال رسید.
در نهایت بازار اوراق با درآمد ثابت نیز به تعداد یک میلیون و ۲۳۰ هزار ورقه به ارزش بیش از یک هزار و ۲۲۹ میلیارد ریال مورد مبادلهس قرار گرفت. اوراق اجاره چادرملو در صدر این بازار ایستاد و بالاترین رقم حجم و ارزش معاملات را در اختیار گرفت.
 

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.