به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازمرکز ارتباطات و روابط عمومی بانک شهر، مهدی یوسفی با بیان این مطلب اظهار کرد: طراحی کارتبلیط از جمله تمهیدات شهرداری تبریز است که با پشتیبانیهای مالی و محاسباتی، هم اکنون در مراحل تکمیلی فنی بانک شهر قرار دارد و به زودی وارد سیستم حملونقل عمومی شهر میشود.
وی ارتقای خدمات هوشمند را ضرورت مهم توسعه حمل ونقل عمومی عنوان کرد و افزود: خدمات حملونقل باید به سمتی برود که امکان سهولت و سرعت دسترسی به آن، در قالب یکپارچه مترو، اتوبوس و تاکسی فراهم شود؛ کارت بلیط، ایدهای است که در همین راستا مورد توجه قرار گرفته و با توجه به روانسازی فرآیند دریافت وجه کرایه، نقش موثری در ترغیب شهروندان به استفاده از ناوگان حملونقل عمومی خواهد داشت.
معاون حملونقلوترافیک شهرداری تبریز ادامه داد: در کنار تقویت زیرساختهای ترافیکی، پیشرفتهای مترو، توسعه و تجهیز اتوبوسرانی و نوسازی ناوگان تاکسی، خدمات نرمافزاری و هوشمندسازی حمل ونقل شهری با حمایت و مشارکت بانک شهر به عنوان بانک عامل، پیگیری میشود. یوسفی در ادامه اظهار کرد: با طراحی کارتبلیط و توزیع انبوه آن از طریق مراکز پیش بینی شده، شهروندان در یک برنامه میانمدت، قادر خواهند بود، از سیستمهای مترو، تاکسی و اتوبوس با یک کارتبلیط مشترک، استفاده کنند.