صفحه اصلی / امکان تسویه حواله‌های بارگیری صادرشده فراهم شد

امکان تسویه حواله‌های بارگیری صادرشده فراهم شد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از گمرک، در راستای اجرای تفاهم نامه تبادل الکترونیک داده فی مابین گمرک جمهوری اسلامی ایران و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، امکان تسویه حواله های بارگیری صادر شده جهت شرکت های حمل و نقل داخلی فراهم شد.
بر این اساس شرکت های حمل و نقل داخلی می بایست با مراجعه به سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی به آدرس epl.irica.irاز منوی «تسویه حواله بارگیری» به ثبت اطلاعات مورد نیاز و تسویه حواله های بارگیری اقدام نمایند.
با سامانه هوشمند حواله بارگیری الکترونیک ضمن هماهنگی بیشتر بین گمرک، بندر و پایانه حمل‌ونقل در وقت و هزینه شرکت‌ها و صاحبان کالا صرفه‌جویی می شود.
در این سامانه، اطلاعات حواله بارگیری کالا توسط شرکت‌های حمل‌ونقل مستقر در پایانه وارد و به صورت بر خط توسط گمرک و اداره گارد و انتظامات جهت کنترل و ساماندهی تردد کامیون‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
پیاده‌سازی این سامانه که با هدف تبادل الکترونیکی اسناد میان گمرک و پایانه حمل‌ونقل طراحی شده، علاوه بر مکانیزه کردن فرایندهای درب ورود و خروج کامیون‌رو، موجب افزایش سرعت و دقت در کنترل کامیون‌های ورودی و خروجی، کاهش بار ترافیکی در درب‌های عملیاتی، روان‌سازی عبور کامیون‌ها، جلوگیری از  جعل احتمالی حواله بارگیری و همچنین تسریع و تسهیل کار رانندگان و افزایش رضایت آنها شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.