صفحه اصلی / بازسازی ۲ هزار واحدمسکونی زلزله خراسان‌رضوی تا مهرماه

بازسازی ۲ هزار واحدمسکونی زلزله خراسان‌رضوی تا مهرماه

 و کمک‌های بلاعوض دولت، قصد داریم تا مهرماه امسال تمام واحدهای مسکونی یاد شده در این استان نوسازی شوند.
به گزارش کسب و کار به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی, مجید جودی مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: در زلزله فروردین ماه امسال در استان خراسان رضوی تمام واحدهای مسکونی روستایی که از خشت و گل ساخته شده بودند از بین رفتند و همه آنها نیازمند نوسازی هستند.
این مقام مسئول در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهارداشت: با وجود این که هنوز اعتبارات مورد نیاز برای نوسازی این واحدها اختصاص نیافته، اما بنیاد مسکن از منابع داخلی پرداخت کمک‌های بلاعوض خود را به حادثه دیدگان برای نوسازی واحدهای مسکونی را آغاز کرده است که در روستاها مبلغ آن ۵۰ میلیون ریال و در شهرها ۶۰ میلیون ریال است.
مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یادآورشد: تاکنون برای ۱۶۷ نفر تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریالی برای ساخت مسکن پرداخت شده و بیش از ۲۳۶ نفر نیز عملیات ساخت و ساز واحدهای خود را در این استان آغاز کرده اند.
جودی با بیان این که برنامه بنیاد مسکن اتمام عملیات ساخت تمام واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده استان خراسان رضوی تا مهرماه امسال است، گفت: تاکنون بنیاد مسکن کمک های بلاعوض ( ۵۰۰ میلیون تا ۶۰۰ میلیون ریالی) خود را برای نوسازی بیش از ۲۶۰ واحد مسکونی پرداخت کرده است.
وی بیان کرد: از ۲۳۶ نفری که برای دریافت تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریالی به بانک های عامل معرفی شده تاکنون بیش از ۱۴۰ قرارداد منعقد شده و به افراد باقی مانده تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد.
جودی با اشاره به میزان تسهیلات نوسازی این واحدهای مسکونی به ایرنا، گفت: تسهیلات ۲۰۰ میلیون ریالی این واحدها با ۵ درصد سود به واجدین شرایط پرداخت می شود و مدت بازپرداخت این تسهیلات ۱۵ سال تعیین شده است.
مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پایان اظهارداشت: در زلزله فروردین ماه امسال در مجموع ۲ هزار واحد مسوکنی در ۵۳ روستای شهرهای فریمان، سرخس، تربت‌جام و بخش رضویه مشهد صدمه دیدند و قرار است همه این ۲ هزار واحد مسکونی با مشارکت مردم، دولت و بنیاد مسکن با استفاده از تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض تا مهرماه امسال نوسازی شوند.
گفتنی است، زلزله ۶ ریشتری، ساعت ۱۰ و ۳۹ دقیقه روز ۱۶ فرودین ماه امسال در استان خراسان‌رضوی به بسیاری از واحدهای مسکونی روستایی در این منطقه خسارت زیادی وارد کرد و متاسفانه ۲ نفر از هموطنان ما بر اثر این حادثه جان خود را از دست دادند و تعدادی نیز مصدوم شدند.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.