صفحه اصلی / تامین پایدار برق در زمان اوج مصرف سالیانه ۷میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد

تامین پایدار برق در زمان اوج مصرف سالیانه ۷میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد

 به منابع کشور تحمیل می شود.
به گزارش کسب و کار به نقل از ایرنا, «حسین صبوری» افزود: کل سال، هشت هزار و ۷۶۰ ساعت است که ۳۰۰ ساعت از این مدت، زمان اوج مصرف به شمار می آید.
وی ادامه داد: اگر مشترکان در این ۳۰۰ ساعت همکاری داشته باشند، سالیانه از هفت میلیارد دلار هزینه برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف ساخت نیروگاه، خط انتقال، پست، سوخت و… جلوگیری می شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: سرمایه گذاری برای ساخت نیروگاه، خط انتقال، پست، سوخت و… با هدف حفظ پایداری برق در ۳۰۰ ساعت پیک بار، هیچ توجیه اقتصادی و منطقی برای کشور ندارد و با مدیریت مصرف مشترکان، می توان از این هزینه اضافی جلوگیری کرد.
به گفته وی، برای مدیریت مصرف لازم نیست مردم از رفاه و آرامش خود بزنند، فقط کافی است استفاده از لوازم پرمصرف را به خارج از ساعت های اوج بار موکول کنند.
پیک بار یا ساعت اوج مصرف از ساعت ۱۲ ظهر آغاز و تا ساعت ۱۶ عصر ادامه دارد؛ همچنین دومین زمان اوج مصرف از ساعت ۱۹ تا ۲۴ شب است.
اوج مصرف برق در تابستان پارسال به ۵۳ هزار مگاوات رسید و اگر مصرف مدیریت نمی شد، این رقم به ۵۶ هزار مگاوات افزایش می یافت.
در چنین شرایطی، به محض اینکه مصرف از ۵۳ هزار مگاوات افزایش پیدا می کرد، وزارت نیرو مجبور می شد برای حفظ و پایداری شبکه و پرهیز از خاموشی سراسری، برق بخشی از شبکه را قطع کند.
پیش بینی ها حاکی از این است که امسال در زمان اوج مصرف با چهار هزار مگاوات کمبود تولید روبرو باشیم که برای جلوگیری خاموشیِ ناشی از تولید، باید با استفاده از روش های مختلف، مصرف اوج بار را کاهش دهیم.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.