صفحه اصلی / طرح توسعه فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی اجرا شده است

طرح توسعه فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی اجرا شده است

 صادرات میعانات گازی از این فازها از مرز ۴ میلیون بشکه گذشته است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، طرح توسعه فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی با به ‌کارگیری پیمانکاران و سازندگان داخلی و به صورت EPC اجرا شده است. محل اجرای این فاز در خلیج‌فارس و سایت شماره یک منطقه‌ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع در بندرعسلویه است. ساخت و نصب ۲ سکوی سرچاهی مجهز به تسهیلات جداسازی آب، سرویسهای جانبی، پل ارتباطی و سکوی مشعل حفر ۲۲ حلقه چاه تولیدی،  نصب دو رشته لوله دریایی ۳۲ اینچ و دو رشته لوله ۵/۴ اینچ انتقال گلایکول جمعاً به طول تقریبی ۲۱۲ کیلومتر و احداث پالایشگاه مستقل تصفیه گاز در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس سایت یک در حوالی بندرعسلویه واقع در استان بوشهر تامین برق از نیروگاه مشترک طرح‌ها و تاسیسات زیربنایی موردنیاز اقداماتی بوده است که برای توسعه این طرح انجام شده است.
 بنابراین گزارش، اجرای این طرح در ۹ خردادماه ۱۳۸۸ به شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت واگذارشد و از ۲۵ خردادماه ۱۳۸۹بر اساس الحاقیه شماره یک قرارداد پروژه آغاز شد بود و امروز ۱۵ حلقه چاه این بخش از پروژه پارس جنوبی به طور کامل آماده است و هفت حلقه نیز در مرحله تکمیل قرار دارد. این عملیات در فازهای ۲۰ و ۲۱، پس از گذشت سه سال با حفاری نزدیک به ۹۲ هزار متر سرانجام تیر ۹۵ به پایان رسید.
 این گزارش می افزاید: با توسعه فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی شاهد هستیم صادرات میعانات گازی از این فازها از مرز ۴ میلیون بشکه گذشته است. وزارت نفت در این باره به نقل از علیرضا عبادی، مجری فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی نوشته است: "تاکنون چهار میلیارد مترمکعب استاندارد گاز ترش (پالایش نشده) از فازهای ۲۰ و ۲۱ تولید و چهار میلیون بشکه میعانات گازی صادر شده است. مجموع میعانات گازی تولید شده در فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی پنج میلیون و ۲۵۲ هزار و ۲۶۲ بشکه بوده است. از این مقدار تاکنون چهار میلیون و ۲ هزار و ۲۳۳ بشکه به بازارهای خارجی و داخلی از جمله مجتمع پتروشیمی نوری در عسلویه و پالایشگاه ستاره خلیج فارس صادر شده است.
 یادآور می شود: ارسال میعانات گازی از فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی به پالایشگاه ستاره خلیج فارس در حالی صورت می گیرد که دهم اردیبهشت ماه امسال فاز نخست این پالایشگاه با ظرفیت ۱۲۰ هزار بشکه میعانات گازی به بهره برداری رسمی رسیده بود.

همچنین مطالعه کنید:

تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی

به گزارش کسب و کار نیوز ، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه این اقدام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.