و امنیت کامل گذر کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، مازیار حسینی با بیان این مطلب افزود: درتعاریف جدیدی که مجامع بین المللی از شهرهای توسعه یافته دارند؛ به جای طول بزرگراه ها و خطوط مترو؛ میزان زیست پذیر بودن شهرها به عنوان ملاک توسعه یافتگی مورد توجه قرار می گیرد. این تعریف جدید براساس بازگشت انسان ها به فطرت و طبیعت شکل گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر در تهران شبکه بزرگراهی به درستی مطابق با طرح جامع کامل شده است، ادامه داد: تکمیل شبکه مترو نیز گام دومی بود که به درستی در این کلانشهر برداشته شد؛ چرا که یکسری از سفرهای آموزشی، درمانی، کاری و … با توجه به گستردگی شهر باید توسط حمل و نقل عمومی انجام شود.
به گفته معاون شهردار تهران؛ باید به سمتی پیش برویم که ۷۵ درصد ازسفرهای روزانه با استفاده از حمل و نقل عمومی و ۲۵ درصد با خودروهای شخصی انجام شود.
وی با اشاره به رویکرد مدیریت شهری نسبت به توسعه مسیرهای دوچرخه سواری به عنوان یک مد حمل و نقلی پاک در پایتخت؛ بیان کرد: به غیر از مساله توجه به ایجاد زیرساخت های لازم در توسعه مسیرهای دوچرخه سواری، توجه به فرهنگ استفاده از این وسیله نقلیه و آشتی دادن مردم با دوچرخه اهمیت دارد.
حسینی یادآور شد: در گذشته به مانند اکنون خیابان ها از وسیله نقلیه شخصی پر نبود. اما وقتی مردم در مسیر تکامل مدرن شدن شهرها قرار می گیرند، استفاده از خودرو به مهمترین بخش زندگی مردم تبدیل می شود.
به گفته وی؛ استفاده از دوچرخه با فرهنگ ایرانی ها عجین بوده است. در دو نسل قبل مردم از دوچرخه برای رفت و آمدهای شخصی خود استفاده می کردند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: ناگزیر هستیم تا به سمت نقطه بازگشت به گذشته حرکت کنیم. خوشبختانه در شرایطی قرار داریم که سطح تحصیلات مردم بالا رفته و شرایط برای بازگشت مسیر زندگی مردم به طبیعت مهیاست.
وی در ادامه با بیان اینکه در توسعه فرهنگ دوچرخه سواری باید جوانب اجتماعی و فرهنگی آن نیز دیده شود؛ گفت: در فرهنگ سازی های ترافیکی امکان دارد که نتیجه آن ۱۰ تا ۱۵ سال آینده مشخص شود اما اگر الان به فکر این فرهنگ سازی نباشیم حتما ۱۵ سال آینده عقب هستیم.
بر اساس گزارش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ حسینی با تاکید بر اینکه ایجاد زیر ساخت های لازم برای ایجاد مسیرهای مطمئن برای دوچرخه سواری ضروری است؛ افزود: درست است رفاهی که خودرو برای مردم ایجاد می کند؛ دوچرخه ندارد اما باید به این مساله نیز توجه داشت که منافعی که دوچرخه دارد، خودرو ندارد.
وی تاکید کرد: اگر مساله آلودگی هوا برای ما مهم است باید به سمتی پیش برویم که از خودرو استفاده غیر ضروری نکنیم.
معاون شهرداری تهران با تاکید به ارائه الگو و اقدامات فرهنگساز در این حوزه اظهار کرد: در زمینه توسعه دوچرخه سواری و قرار گرفتن پیاده روی به عنوان یک روش حمل و نقلی در زندگی روزانه شهروندان؛ نیازمند تغییر نگرش مردم و ایجاد منزلت اجتماعی برای مسئولیت پذیری در راین حوزه هستیم.
به اعتقاد وی؛ طبیعتا اگر بخواهیم تهران را به شهری انسان محور تبدیل کنیم، علاوه بر ایجاد و توسعه زیرساخت ها، نقش شهروندان نیز در این زمینه مهم است. به عبارت ساده باید به دنبال پررنگ کردن نقش و مسئولیت پذیری از سوی شهروندان باشیم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، مازیار حسینی با بیان این مطلب افزود: درتعاریف جدیدی که مجامع بین المللی از شهرهای توسعه یافته دارند؛ به جای طول بزرگراه ها و خطوط مترو؛ میزان زیست پذیر بودن شهرها به عنوان ملاک توسعه یافتگی مورد توجه قرار می گیرد. این تعریف جدید براساس بازگشت انسان ها به فطرت و طبیعت شکل گرفته است.
وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر در تهران شبکه بزرگراهی به درستی مطابق با طرح جامع کامل شده است، ادامه داد: تکمیل شبکه مترو نیز گام دومی بود که به درستی در این کلانشهر برداشته شد؛ چرا که یکسری از سفرهای آموزشی، درمانی، کاری و … با توجه به گستردگی شهر باید توسط حمل و نقل عمومی انجام شود.
به گفته معاون شهردار تهران؛ باید به سمتی پیش برویم که ۷۵ درصد ازسفرهای روزانه با استفاده از حمل و نقل عمومی و ۲۵ درصد با خودروهای شخصی انجام شود.
وی با اشاره به رویکرد مدیریت شهری نسبت به توسعه مسیرهای دوچرخه سواری به عنوان یک مد حمل و نقلی پاک در پایتخت؛ بیان کرد: به غیر از مساله توجه به ایجاد زیرساخت های لازم در توسعه مسیرهای دوچرخه سواری، توجه به فرهنگ استفاده از این وسیله نقلیه و آشتی دادن مردم با دوچرخه اهمیت دارد.
حسینی یادآور شد: در گذشته به مانند اکنون خیابان ها از وسیله نقلیه شخصی پر نبود. اما وقتی مردم در مسیر تکامل مدرن شدن شهرها قرار می گیرند، استفاده از خودرو به مهمترین بخش زندگی مردم تبدیل می شود.
به گفته وی؛ استفاده از دوچرخه با فرهنگ ایرانی ها عجین بوده است. در دو نسل قبل مردم از دوچرخه برای رفت و آمدهای شخصی خود استفاده می کردند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: ناگزیر هستیم تا به سمت نقطه بازگشت به گذشته حرکت کنیم. خوشبختانه در شرایطی قرار داریم که سطح تحصیلات مردم بالا رفته و شرایط برای بازگشت مسیر زندگی مردم به طبیعت مهیاست.
وی در ادامه با بیان اینکه در توسعه فرهنگ دوچرخه سواری باید جوانب اجتماعی و فرهنگی آن نیز دیده شود؛ گفت: در فرهنگ سازی های ترافیکی امکان دارد که نتیجه آن ۱۰ تا ۱۵ سال آینده مشخص شود اما اگر الان به فکر این فرهنگ سازی نباشیم حتما ۱۵ سال آینده عقب هستیم.
بر اساس گزارش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ حسینی با تاکید بر اینکه ایجاد زیر ساخت های لازم برای ایجاد مسیرهای مطمئن برای دوچرخه سواری ضروری است؛ افزود: درست است رفاهی که خودرو برای مردم ایجاد می کند؛ دوچرخه ندارد اما باید به این مساله نیز توجه داشت که منافعی که دوچرخه دارد، خودرو ندارد.
وی تاکید کرد: اگر مساله آلودگی هوا برای ما مهم است باید به سمتی پیش برویم که از خودرو استفاده غیر ضروری نکنیم.
معاون شهرداری تهران با تاکید به ارائه الگو و اقدامات فرهنگساز در این حوزه اظهار کرد: در زمینه توسعه دوچرخه سواری و قرار گرفتن پیاده روی به عنوان یک روش حمل و نقلی در زندگی روزانه شهروندان؛ نیازمند تغییر نگرش مردم و ایجاد منزلت اجتماعی برای مسئولیت پذیری در راین حوزه هستیم.
به اعتقاد وی؛ طبیعتا اگر بخواهیم تهران را به شهری انسان محور تبدیل کنیم، علاوه بر ایجاد و توسعه زیرساخت ها، نقش شهروندان نیز در این زمینه مهم است. به عبارت ساده باید به دنبال پررنگ کردن نقش و مسئولیت پذیری از سوی شهروندان باشیم.