صفحه اصلی / نعمت زاده مسئولیت معاونان خود رابرای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغ کرد

نعمت زاده مسئولیت معاونان خود رابرای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغ کرد

پس از آنکه «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری به عنوان فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی در سی ام فروردین ماه امسال برنامه ها و وظایف دستگاه های دولتی را تعیین و وزارت صنعت، معدن و تجارت را به عنوان مجری و مسئول برنامه های اجرایی بسته های رونق تولید و اشتغال معین کرد، برنامه های هدفمند برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۶ در این مجموعه آغاز شد. 
برپایه این گزارش، امسال برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در بخش تولید و اشتغال بسته های متنوعی تعریف شده است که وزیر صنعت، معدن و تجارت بر اساس حوزه مسئولیت هر معاون خود و نیزمدیران سازمان های توسعه ای زیر مجموعه بخشی از مسوولیت ها را به آنان سپرده است. 
بر اساس این تقسیم بندی، مسئولیت اجرای بندهای مختلف بسته ارتقای توان تولید ملی به «علی یزدانی» مدیرعامل سازمان صنایع کوچک، «جعفر سرقینی» معاون امور معادن و صنایع معدنی، «منصور معظمی» مدیرعامل ایدرو، «برات قبادیان» معاون آموزش، پژوهش و فناوری، «محمد رضا رضوی» رییس موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، «مهدی کرباسیان» مدیرعامل ایمیدرو، «یدالله صادقی» معاون امور اقتصادی وبازرگانی، «مجتبی خسروتاج» رئیس سازمان توسعه تجارت، «حسین ابویی مهریزی» معاون طرح و برنامه و «محسن صالحی نیا» معاون امور صنایع واگذار شده است. 
در اجرای این بند از سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۶ همه معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیران سازمان های توسعه ای و تحقیقاتی همکاری دارند و برخلاف سال گذشته که فقط چند معاون مسئولیت های اجرایی کار را بر عهده داشتند، این بار همه مدیران ارشد وزارتخانه برای تحقق شعار سال تلاش خواهند کرد. 
بنابر این گزارش مسئولیت اجرای بسته جذب، توسعه و تعمیق فناوری به معاونان امور صنایع و آموزش، پژوهش و فناوری واگذار شد و معاون طرح و برنامه وزیر نیز مسئولیت اجرای بسته تامین مالی و سرمایه گذاری را علاوه بر سایر وظایف خود بر عهده دارد. 
در ابلاغیه های صادر شده توسط نعمت زاده، اجرای بسته اشتغال و توانمندسازی نیروی کار به یزدانی، سرقینی و ابویی مهریزی سه معاون وزیر در بخش های صنایع کوچک، امور معادن و طرح و برنامه واگذار شده است. 
همچنین برای اجرای بسته تجارت خارجی که شامل توسعه صادرات غیرنفتی و کنترل واردات است، یدالله صادقی، مجتبی خسروتاج، محسن صالحی نیا و حسین اسفهبدی که به ترتیب معاون امور اقتصادی و بازرگانی، رییس سازمان توسعه تجارت، معاون امور صنایع و مدیر عامل شرکت نمایشگاه بین المللی تهران هستند، انتخاب شده اند تا برنامه های وزارت صنعت، معدن وتجارت را در این بخش پیش ببرند. 
«ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» به استناد مفاد مصوبه شماره ۸۵۰۰۱/ت۵۲۴۴۲ هـ مورخ ۳۱/۶/۱۳۹۴ هیات وزیران، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال ۱۳۹۶ که توسط معظم‌له به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی: تولید – اشتغال» نامگذاری شده است، با پیگیری و اجرای ماموریت‌ها و وظایف مقرر در مصوبه شماره ۸۷۹۹ مورخ ۳۰/۱/۱۳۹۶ با عنوان «بسته‌های رونق تولید و اشتغال» برای آن دستگاه، تصویب کرد:
«وزارت صنعت ، معدن و تجارت» به عنوان «دستگاه مجری» مسئول اجرای پروژه‌های اولویت‌دار به شرح ذیل برای اجرا در سال ۱۳۹۶ تعیین می شود:
۱- تقویت، توانمندسازی و توسعه بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط با هدف افزایش صادرات غیرنفتی آن‌ها به میزان ۲ میلیارد دلار
۲- تکمیل و راه اندازی ۵۰ طرح مهم و ملی

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.