صفحه اصلی / لزوم عملیاتی کردن راهکارهای نوین تامین مالی در طرح‌های توزیع برق کشور

لزوم عملیاتی کردن راهکارهای نوین تامین مالی در طرح‌های توزیع برق کشور

 با بخش غیردولتی و… را برای طرح‌های خود عملیاتی کنند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مهندس "مسعود خانی" با اشاره به تغییرات شرایط مالی و نقدینگی صنعت برق در چند سال اخیر نسبت به گذشته، خاطرنشان ساخت: گفت: صنعت برق امروز با کمبود شدید منابع مواجه است که ریشه این کمبود منابع، قیمت‌های تکلیفی فروش برق و انشعاب به قیمتی کمتر از قیمت تمام شده است.
وی افزود: در مواجهه با کمبودها، منابع به سمت نیازهای فوری هدایت می‌شود و برخی از طرح‌هایی که از اهمیت بالایی برخوردارند با این محدودیت‌ها عملیاتی می‌شوند.
مدیرکل تأمین منابع مالی شرکت توانیر، راه حل چگونگی عملیاتی شدن طرح‌هایی که با کمبود شدید منابع مواجه هستند را استفاده از سایر راهکارهای جدید تأمین مالی دانست.
خانی افزود: تأمین مالی طرح‌ها شامل جذب منابع خارج از شرکت برای اجرای طرح و بازپرداخت از محل منافع ناشی از بهره برداری طرح است.
خانی که در همایش برنامه‌ریزی تأمین منابع مالی طرح‌های شبکه توزیع که با حضور مدیران کل و کارشناسان شرکت توانیر و مدیران مالی شرکت‌های توزیع برق سراسر کشور در اصفهان سخن می‌گفت، با بیان این که شرکت‌های توزیع برق هنوز راهکارهای تأمین مالی را در طرح‌های خود عملیاتی نکرده‌اند، تصریح کرد: در صورتی که راهکارهایی چون فاینانس خارجی و داخلی، مشارکت با بخش غیردولتی، استفاده از ظرفیت‌های قانونی منابع حاصل از صرفه جویی سوخت (موضوع ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور) قابلیت پیاده سازی در طرح‌های توزیع را دارند و به همین منظور لازم است شرکت‌های توزیع نیروی برق، حداقل یک طرح را با استفاده از راهکارهای تأمین منابع مالی آماده سازی و گزارشات توجیه فنی اقتصادی و مالی طرح را به شرکت توانیر ارسال کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.