صفحه اصلی / تنها ۵ درصد مواد معدنی خراسان جنوبی خام فروشی می‌شود

تنها ۵ درصد مواد معدنی خراسان جنوبی خام فروشی می‌شود

مواد معدنی منطقه به کمتر از ۵ درصد کاهش یافته و بقیه مواد معدنی در داخل استان فرآوری می‌شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ماین نیوز، داوود شهرکی اظهار داشت: ظرفیت استخراج در استان سالانه ۱۱ میلیون تن ماده معدنی است.
وی افزود: در حال حاضر میزان واقعی استخراج از معادن استان ۱۰ میلیون تن در سال است و برخی از معادن استان به اندازه ظرفیت و برخی کمتر از ظرفیت خود استخراج می‌کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه تمام سنگ آهک استخراج شده در کارخانه سیمان فرآوری می‌شود گفت: یک میلیون تن ظرفیت استخراج سنگ پتاس است که تمام این ماده معدنی در استان فرآوری می‌شود.
شهرکی تصریح کرد: در حوزه خاک‌های صنعتی و بنتونیت هم ظرفیت استخراج واقعی استان ۱۸۰ تن در سال است و تمام ماده معدنی آهن و منیزیت استخراجی در داخل استان فرآوری می‌شود.
وی ادامه داد: در برخی از موارد این میزان استخراج برای کارخانه‌های استان کم بوده و از خارج استان ماده معدنی تأمین می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: ذخیره قطعی زغال سنگ استان حدود ۱.۵ میلیارد تن است که از این میزان سالانه حدود یک میلیون تن استخراج می‌شود و با توجه به بالا بودن ظرفیت فرآوری آن باز هم ظرفیت فرآوری زغال سنگ مازاد بر ظرفیت استخراج است و باید تلاش کرد تا ظرفیت استخراج زغال سنگ را بالاتر ببریم.
شهرکی بیان کرد: تنها بخشی از سنگ‌های تزئینی استخراج شده استان به صورت خام به دیگر استان‌ها صادر می‌شود.
وی تصریح کرد: علت خروج سنگ‌ها این است که تعداد واحدهای فرآوری سنگ‌های تزئینی استان کم است و از سویی این واحدها نمی‌توانند تمام فرآوری خود را به یک نوع سنگ تزئینی اختصاص دهند و باید در این حوزه تنوع مواد معدنی بیشتری وجود داشته باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: واحدهای سنگبری استان برای داشتن تنوع در کار خود علاوه بر سنگ‌های استان از دیگر استان‌ها هم سنگ‌های تزئینی برای فرآوری وارد می‌کنند.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.