صفحه اصلی / تشدید رکود بازار خودرو در صورت افزایش قیمت‌ها

تشدید رکود بازار خودرو در صورت افزایش قیمت‌ها

 نخواهیم داشت.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، سعید مؤتمنی  با بیان اینکه بازار خودرو کشش افزایش قیمت را ندارد، اظهار داشت: قیمت‌های فعلی خودرو نیز درسطح بالایی قرار دارند که باید در  این زمینه تجدیدنظر شود.
وی تصریح کرد: در شرایطی که هیچ تغییری در بدنه، موتور یا آپشن خودروها ایجاد نشده، بحث در مورد افزایش قیمت خودرو درست نیست. وقتی پراید با همان بدنه و همان کیفیت و با حداقل استانداردها به مشتری تحمیل می‌شود، دلیلی برای افزایش قیمت این خودرو وجود ندارد.
وی با بیان اینکه خودروسازان یک ماه پیش قیمت محصولاتشان را چراغ خاموش افزایش دادند، با انتقاد از کم‌کاری سازمان استاندارد در کنترل کیفیت خودروهای داخلی، گفت: خودروهایی که از کارخانه می‌گیریم تا به مشتری تحویل دهیم با ایرادات مختلفی روبه‌رو است که معمولا باید یک دست پولیش روی آنها زده شود و پس از رفع برخی ایرادات، آن را به مشتری تحویل دهیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر قیمت اکثر خودروها در بازار نزدیک به قیمت کارخانه است، گفت: رکود بازار باعث شده تا قیمت برخی خودروها در بازار به زیر قیمت کارخانه برسد.
وی تأکید کرد: زمانی که خودروساز احساس می‌کند قیمت محصولاتش در بازار به کف قیمت رسیده است، عرضه آن را محدود می‌کند تا قیمت‌ها در بازار افزایش یابد.
مؤتمنی، گرایش خودروسازان به انجام فعالیت‌های بانکی را عاملی برای تلاش آنها جهت افزایش قیمت خودرو و تأمین هزینه‌های خود از محل دونرخی بودن خودروها عنوان کرد و گفت: اگر عرضه خودروها از سوی خودروسازان بهبود یابد با توجه به رکود بازار، قیمت‌ها در بازار به پایین‌تر از نرخ  کارخانه خواهد رسید.
وی با انتقاد از عرضه خودروهای با کیفیت پایین و تأخیر در تحویل خودرو به مشتریان از سوی شرکت‌های خودروساز، گفت: دو سال است که بازار خودرو با رکود کامل روبه‌رو است و ثبت‌نام‌کنندگان برای خرید خودرو از شرکت‌های خودروساز نیز بیشتر به دنبال کسب سود از محل سپرده‌گذاری خود هستند. به طوری که معمولا ۲ یا ۳ روز به زمان تحویل خودرو، انصراف می‌دهند و صرفا از سودی که به سپرده‌گذاری آنها تعلق می‌گیرد، برخوردار می‌شوند.
به گفته رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل، کیفیت پایین خودروهای تولیدی فعلی نیز باعث شده تا تمایل مردم به جابه‌جا کردن خودرو کاهش یابد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.