صفحه اصلی / شتاب فناوری و نوآوری در کشور

شتاب فناوری و نوآوری در کشور

 در کشور داشته باشد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، دکتر سعید سرکار، در بازدید از ششمین نمایشگاه فناوری و نواوری اینوتکس ۲۰۱۷ گفت: ایران تازه وارد فضای فناوری و نوآوری شده است؛ این نمایشگاه توانسته مجموعه ای از شرکت ها، زیر ساخت ها و اکوسیستمی برای فناوری و نوآوری را به همراه داشته باشد که بی تاثیر در شتاب دادن به این حوزه در کشور نیست.
سرکار تاکید کرد: لازم است فضایی برای کنار هم قرار گرفتن صاحبان ایده و فناوری، صاحبان سرمایه، صنعت، شتابدهنده ها وجود داشته باشد. ضمن اینکه مخاطبان بیرونی هم می توانند این شرایط را ببینند و با محیط آشنا شوند.
وی خاطر نشان کرد: همچنین فارغ التحصیلان می توانند از این نمایشگاهها بازدید داشته باشند تا با این اکوسیستم آشنا شوند؛ بدین واسطه تغییر نگرشی در آنها اتفاق می افتد و متوجه خواهند شد که دانشگاه تنها درس خواندن، پاس کردن دروس، ارائه مقاله و … نیست.
سرکار افزود: اکنون ظرفیت استخدامی در کشور وجود ندارد و باید این مجموعه ها وجود داشته باشند تا دانشجویان و فارغ التحصیلان بتوانند خود را در این مسیر قرار دهند.
دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با بیان اینکه تفاوت اساسی نمایشگاه اینوتکس با دوره های گذشته حضور ایرانیان مقیم خارج است، گفت: این افراد دیگر مقیم کشور خودشان بوده و در ایران مشغول انجام پروژه های شان هستند. حضور آنها در کشور پیامی برای ایرانیان مقیم خارج کشور دارد و آن هم حمایت ایران از ایده های ایرانیان مقیم خارج است.
سرکار اظهار داشت: این نشان می دهد که در ایران طرحی وجود دارد که به محض ورود آنها دانش فنی و تخصصشان به کار گرفته می شود.
وی عنوان کرد: آنها هم می توانند در شرکت های دانش بنیان معتبر در بخش تحقیق و توسعه به فعالیت بپردازند یا اگر ایده ای دارند با شرایطی که معاونت علمی و فناوری برای آنها فراهم کرده، ایده خود را تقویت کنند. همچنین می توانند به شتابدهنده ها معرفی شوند تا در نهایت ایده شان به محصول و فناوری تبدیل شده و به بازار برسد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.