صفحه اصلی / پیشرفت ۳۴ درصدی طرح شناورسازی مغروقه‌ها در اروندرود

پیشرفت ۳۴ درصدی طرح شناورسازی مغروقه‌ها در اروندرود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی صالح کوثری‌زاده معاون فنی و مهندسی بندر خرمشهر در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت خارج‌سازی مغروقه‌ها از اروندرود گفت: بندر خرمشهر از سال ۹۳ مطالعاتی بر روی شناورسازی مغروقه‌ها در محدوده رودخانه اروندرود انجام داد که منجربه شناسایی ۶۶ فروند مغروقه شد.
وی توضیح داد: از این ۶۶ فروند مغروقه ۴۸ فروند سمت ایران، ۱۵ فروند سمت عراق و ۳ فروند در مسیر مشترک ایران و عراق قرار دارد.
به گفته کوثری‌زاده‌ از ۴۸ فروند مغروقه که به سمت ایران قرار دارد از سال ۹۴ تاکنون ۲۶ فروند خارج شده است و ۲۲ فروند دیگر باقی مانده است که نشان دهنده رشد ۳۴ درصدی پروژه شناور سازی مغروقه‌ها در اروندرود دارد.
معاون فنی و مهندسی بندر خرمشهر همچنین به آخرین وضعیت شناورسازی مغروقه‌ها در رودخانه کارون اشاره کرد و گفت: ۲۹ شناور غرق شده در رودخانه کارون وجود دارد که دارای اولویت خارج سازی هستند و از این تعداد ۷ مغروقه به دلیل اینکه در عمق کم و در مسیر تردد قرار دارند برای ما اهمیت بیشتری دارد.
به گفته وی هم‌اکنون ۷ مغروقه در کارون در برنامه خارج سازی در سال ۹۶ قرار دارد که به دلیل مشکل تامین اعتبار تاکنون اقدامی برای خارج سازی این مغروقه‌ها انجام نشده است.
این مقام مسئول همچنین خبر داد که عملیات خارج سازی مغروقه‌ها از اروندرود ۶۲.۵ میلیارد هزینه می‌برد و تصریح کرد: برای تامین اعتبار کارون نیز در حال مذاکره با منطقه آزاد هستیم.
کوثری‌زاده این را هم گفت که با اتمام شناور سازی مغروقه‌ها در اروندرود امکان لایروبی این رودخانه و همچنین بندر اروندکنار مهیا خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

اخطار به نمایشگاهداران متخلف/کدملی نخرید

به گزارش کسب و کار نیوز؛  امسال نیز با وجود رکود معاملات در بازار خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.