صفحه اصلی / پیوند حوزه ریلی و گردشگری

پیوند حوزه ریلی و گردشگری

 قطارهای گردشگری خارجی از حدود دو سال قبل نخستین سفرهای خود را به کشورمان آغاز کردند و استقبال از این نوع سفر در میان کشورهایی که با آنها ارتباط ریلی داریم، بسیار خوب است. قطارهای گردشگری داخلی نیز می‌توانند پیوند‌دهنده حوزه ریلی و گردشگری کشور باشند. 

در ایام نوروز ۹۶ برای نخستین بار قطار گردشگری را به صورت برنامه‌ای در مسیر جنوب راه‌اندازی کردیم که از این قطار هم استقبال خوبی شد. بر این اساس درصدد هستیم که در برنامه‌های‌مان قطارهای گردشگری را – چه قطارهای گردشگری که از خارج کشور به ایران بیایند و چه قطارهای گردشگری داخلی – توسعه دهیم. برای قطارهای گردشگری داخلی در حال برنامه‌ریزی هستیم که قطارهای برنامه‌ای یک روزه در مسیر شمال راه‌اندازی کنیم و در این باره در حال مذاکره با آژانس‌های  مسافرتی هستیم. 
مسافران در این قطارها می‌توانند از زیبایی‌های مسیر ریلی، اماکن تاریخی و فرهنگی و طبیعت نواحی شمال کشور بازدید داشته باشند و شب هم با همان قطار به تهران برگردند. ممکن است که قطارهای گردشگری ۲ یا ۳ روزه هم در این مسیر داشته باشیم که برای اجرای آن در حال بررسی  هستیم. 
علاقه‌مندیم که این کار توسط بخش خصوصی و با خلاقیت و توانمندی و تخصصی که در زمینه گردشگری در بخش خصوصی هست، عملیاتی شود تا گردشگری جای خود را در شبکه ریلی باز کند.
 اماکن متعددی در خود شبکه راه‌آهن،  اعم از پل‌ها، تونل‌ها و ایستگاه‌ها وجود دارد که ظرفیت گردشگری دارند و در خود قطار و بیرون از آن هم می‌توان برنامه‌های تفریحی و فرهنگی برای گردشگران پیش‌بینی کرد. طبعا در ابتدای کار ما هم به عنوان متولی بخش مسافری در کنار بخش خصوصی خواهیم بود تا حمایت و نظارت لازم را بر اجرای صحیح این طرح داشته باشیم.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای

به گزارش کسب و کار نیوز ، حبیب جهان ساز در خصوص وضعیت برداشت و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.