صفحه اصلی / ورود بخش خصوصی به عرصه اقتصاد کشور تنها راه برون رفت از مشکلات است

ورود بخش خصوصی به عرصه اقتصاد کشور تنها راه برون رفت از مشکلات است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، شهاب نادری با اشاره به نامگذاری امسال به اقتصاد مقاومتی؛ تولید – اشتغال از سوی مقام معظم رهبری افزود: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و نقش آن در رونق اقتصادی تا حدی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بیش از سه سال متوالی نامگذاری سالانه را بر این محور گذاشته اند.
وی تصریح کرد: مسئولان و مقام های اجرایی برای پیشرفت و توسعه کشور باید با تمام توان از همه سرمایه گذاران بومی و غیربومی حمایت کنند و با راه اندازی و تقویت بنگاه های کوچک و زودبازده در مسیر افزایش تولید و اشتغال بویژه برای جوانان جویای کار گام بردارند.
نادری گفت: جذب سرمایه گذار و پیگیری برای ایجاد بازارچه های تجاری مرزی می تواند از برنامه های مهم برای حل مشکل بیکاری در استان های مرزی باشد.
وی با اشاره به نقش موثر نظام بانکی در تامین منابع مورد نیاز بخش تولید اظهار کرد: در این زمینه برخی بانک های خصوصی همکاری قابل توجهی برای پرداخت تسهیلات برای رونق واحدهای تولیدی که در راستای اقتصاد مقاومتی است، ندارند . لازم است بانک خصوصی هم اهتمام بیشتری داشته باشند.
نادری با بیان اینکه در برنامه ششم توجه ویژه ای به توسعه روستاها شده است، افزود: ارتقاء توانمندی معیشتی و رفاهی روستاییان وابسته به بخش کشاورزی است و در صورت توجه به این بخش اهداف برنامه توسعه هم محقق می شود.
نادری همچنین از برنامه های مجلس شورای اسلامی در راستای رونق تولید و اشتغال خبر داد و افزود: مجلس و کمیسیون اقتصادی و تمام نمایندگان به دنبال این موضوع هستند تا  فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رونق تولید و ایجاد اشتغال اجرایی شود و برنامه هایی نیز در این خصوص ارائه شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.