صفحه اصلی / سیاست آمریکا ساخت همیشگی دو قطبی تنش بین کشورهای اسلامی است

سیاست آمریکا ساخت همیشگی دو قطبی تنش بین کشورهای اسلامی است

 و البته عایدات اینگونه توافقات برای آمریکا کمک به ایجاد شغل در داخل خاک ایالات متحده با پول مردم عربستان است و حرکت پادشاهی آل سعود در این زمینه صرفا در جهت هدر دادن منابع مالی این کشور اسلامی است و سیاست آمریکا همیشه ساخت دو قطبی تنش بین کشورهای اسلامی است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  ایسنا، سردار سرلشکر پاسدار  صفوی ، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در حاشیه کلاس  مقطع کارشناسی ارشد یکی از دانشگاه های کشور با اشاره به مناسبات سیاسی و نظامی  کشورهای عربی حوزه خلیج فارس  با  ایالات متحده آمریکا گفت: برتری نظامی محصول فکر و فرآیندهای داخلی نیروهای مسلح  در جهت افزایش توان  نظامی و امنیتی هر  کشوری  است  و  بدون درک صحیح از امنیت و داشتن استراژی مناسب ، تسلیحات  نظامی صرفا در جهت نا امنی و بروز تنش و درگیری بکار گرفته خواهد شد.
صفوی با اشاره به بی سابقه بودن امضاء بسته تسلیحاتی بین آمریکا و عربستان گفت: حجم تسلیحات خریداری شده توسط کشورهای عربی خصوصا عربستان در سطح نا متعارفی بوده و امضای بستۀ تسلیحاتی ۱۱۰ میلیارد دلاری بین امریکا و عربستان و توافقات تسلیحاتی آتی نه تنها کمکی به امنیت منطقه جنوب غرب آسیا نمی کند ، بلکه در جهت نا امن سازی  منطقه و ایجاد تنش در این منطقه که  قلب انرژی جهان است  مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
وی  افزود: پیش از انقلاب دیکتاتور ایران،  شاه از هم پیمان خود یعنی آمریکا  خریدهای میلیاردی سلاح و تجهیزات داشت  و صدام با حمایت تسلیحاتی و نظامی آمریکا به ایران حمله کرد ، سرنوشت این دو دیکتاتور باید درس عبرتی برای برخی باشد  و آنچه مسلم است تاریخ در زمان ها و مکان های مختلف  تکرار خواهد شد، امیدوار هستیم سلاح هایی که به این کشورهای عربی  فروخته می شود ، مانند سلاح هایی که در زمان شاه ، به ایران فروخته شد ، روز ی دست ملت های عربی منطقه بیافتد و علیه آمریکایی ها و رژیم صهیونیستی بکار گرفته شود.
 دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به سیاست‌ها و تناقضات گفتاری رئیس جمهور ایالات متحده پیش از انتخاب و پس از روی کار آمدن به عنوان رئیس جمهور گفت: گفتار و رفتار رئیس جمهور ایالات متحده  و رفتار انتخاباتی وی در  برابر عربستان سعودی پیش از انتخابات  تناقضات آشکاری با عملکرد وی  پس از انتخاب دارد . واقعیت آن است که روسای فعلی و پیشین کاخ سفید به درستی به این موضوع آگاه هستند که  منشاء  افراط گرایی در منطقه  کجااست ، لیکن سیاست ها و انگیزه های مالی باعث تغییر جهت در مواضع و گفتار رئیس جمهور فعلی آمریکا شده است و در حقیقت سود سرشار ایالات متحده در رواج  نا امنی و ایجاد تنش بین کشورهای اسلامی در منطقه است.
وی افزود:موضوع تجارت امنیت از جمله موضوعاتی است که در چند دهه گذشته مورد توجه روسای کاخ سفید قرار گرفته است و البته عایدات اینگونه توافقات برای آمریکا  کمک به ایجاد شغل در داخل خاک ایالات متحده با پول مردم عربستان  است و حرکت  پادشاهی آل سعود در این  زمینه   صرفا  در جهت هدر دادن منابع مالی این کشور اسلامی است و سیاست آمریکا  همیشه ساخت دو قطبی تنش  بین کشورهای اسلامی بوده است.
مشاور عالی مقام معظم رهبری تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران همیشه اعلام کرده است که سیاست اصولی ما بر مبنای احترام متقابل و نیز احترام به استقلال سیاسی کشورها و حفظ تمامیت ارضی آنها است و در این زمینه  از هیچ تلاش و کوششی فرو گذار نمی کنیم.
این استاد دانشگاه افزود:معرفی چهره خشن و افراطی از اسلام و حمایت از تفکر افراطی ،تلاش دشمنان در به انزوا کشیدن اسلام است  که متاسفانه توسط برخی از کشورهای اسلامی  خواسته و یا ناخواسته به آن دامن زده می شود، این در حالی است که این سیاست در جهت منافع مشترک دشمنان اسلام  تعریف و تفسیر می گردد و واضح است که در این بین دشمن مشترک همه مسلمانان اسرائیل و سیاست های صهیونیسم بین الملل و حامی اصلی آن یعنی آمریکا است.
 
 
صفوی ادامه داد: تا مین امنیت در منطقه صرفا با مشارکت همه کشورهای اسلامی و منطقه  و بهره گیری از  ظرفیت های یکدیگر ، خصوصا پتانسیل  همکاری های منطقه ای میسر می شود و موضوع تروریسم مادامی که کشورها به درک و جمعبندی مشترک در موضوعات مورد مناقشه  نرسند همچنان لاینحل باقی خواهد ماند و کشورها صرفا از طریق گفتگوی مستقیم  می توانند به فهم مشترک در مورد مسائل برسند.
 
 
دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری  خاطر نشان کرد:حل اساسی مشکل تروریست ها در منطقه از طریق قطع منابع مالی و انسانی و تسلیحاتی و  قطع  کمک اطلاعاتی  قدرت های فرا منطقه ای  به تروریست ها و البته با مشارکت کشورهای منطقه میسر می باشد اما متاسفانه در این مسیر صرفا شاهد بازی  برخی از کشورهای عربی در زمین ایالات  متحده  هستیم .

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.