صفحه اصلی / سهم یک میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی در مبادلات ایران و چین

سهم یک میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی در مبادلات ایران و چین

 
و در پارلمان بخش خصوصی کشور با همتایان خود دیدار کردند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازپایگاه خبری اتاق ایران،  دبیرکل اتاق بازرگانی، صادرات و واردات دارو و تجهیزات پزشکی کشور چین در رأس هیاتی ۱۵ نفره که نمایندگان شرکت‌های فعال این بخش هستند به اتاق ایران آمدند و با همتایان خود در ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.
در این نشست اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق مشترک ایران و چین با بیان این نکته که مواد اولیه بسیاری از داروها در کشور ما وجود دارد، تصریح کرد: چین می‌تواند با در اختیار گذاشتن تجهیزات و لوازم دارویی و دندانپزشکی، در مقابل از مواد اولیه دارویی که در ایران وجود دارد استفاده کند و به این ترتیب زمینه گسترش مبادلات دو کشور در این بخش افزایش یابد.
وی هدف ایران در حوزه تجهیزات پزشکی و دارویی را رسیدن به خودکفایی دانست و گفت: چین می‌تواند با تأمین نیازهای کشور برای تولید محصولات دارویی در صادرات آنها به کشورهای اطراف با ایران مشارکت داشته باشد.
این فعال اقتصادی حجم مبادلات ایران و چین را برابر با ۴۰ میلیارد دلار اعلام کرد و سهم دارو در آن را ناچیز دانست. به باور عسگراولادی، دو کشور می‌توانند در بخش دارو و تجهیزات پزشکی همکاری و مشارکت بیشتری داشته باشند.
چای تیان جی، دبیرکل اتاق بازرگانی، صادرات و واردات دارو و تجهیزات پزشکی چین، مجموع تجارت ایران و چین را در بخش دارویی بیش از یک میلیارد دلار دانست و از حضور نمایندگان بزرگ‌ترین شرکت‌های دارویی در این هیات خبر داد. وی گفت: هدف اصلی آنها مشارکت و همکاری با فعالان اقتصادی ایرانی است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.