صفحه اصلی / قول صعود به مرحله حذفی جام جهانی را نمی‌دهم

قول صعود به مرحله حذفی جام جهانی را نمی‌دهم

تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود در جام جهانی زیر ۲۰ سال کره جنوبی توانست بعد از ۴۰ سال نخستین گل خود را در این مسابقات به ثمر برساند و کاستاریکا، نماینده آمریکای مرکزی را با یک گل از پیش‌رو بردارد و امیدهایش برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی را تا حدود زیادی افزایش دهد.
 امیر حسین پیروانی، سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال جوانان ایران درباره پیروزی تیمش برابر کاستاریکا با گل محمد مهدی مهدیخانی، اظهار کرد: بازی بسیار منطقی را مقابل این تیم انجام دادیم. طبق گزارش فیفا کاستاریکا یک ضربه هم در چارچوب نداشت و ما این اجازه را به آنها ندادیم. به خوبی این تیم را تحت فشار قرار دادیم. استرس در ساق بازیکنان وجود داشت اما رفته رفته توانستیم بر این بازی مسلط شویم و استراتژی خودمان را دنبال کنیم. نقشه ما انتقال سریع توپ از خط دفاع به خط حمله بود تا به گل برسیم.
او همچنین با تمجید از بازی خوب شاگردانش افزود: در این بازی داور یک خطای مشکوک به پنالتی‌ را هم اعلام نکرد. با این حال با وجود استرس بازیکنان و شرایط مسابقات از عملکرد بازیکنانم راضی هستم.
سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال جوانان  درباره فرصت سوزی شاگردانش در داخل محوطه جریمه کاستاریکا، خاطر نشان کرد: ما تجربه بازی‌های بین‌المللی را نداشتیم. طبیعی است که بازیکنانم به لحاظ روحی – روانی در بازی نخست نتوانستند تمام قابلیت‌های خود را به نمایش بگذارند، با این حال در نیمه دوم بسیار بهتر از نیمه نخست بازی کردیم و می‌توانیم بهتر شویم.
پیروانی در پاسخ به این سوال که آیا این پیروزی می‌تواند باعث مغرور شدن بازیکنانش شود و در بازی برابر زامبیا مشکل‌ساز شود، تاکید کرد: ما با بازیکنان صحبت کرده‌ایم و کاملا آنها را توجیه کردیم که باید بازی نخست را فراموش کنند. به جمع بندی‌های لازم دست یافته‌ایم و بعد از بازی با کاستاریکا تمرکزمان را حفظ کردیم تا مقابل زامبیا به موفقیت برسیم.
او درباره استراتژی تیمش برای دیدار با زامبیا، قهرمان آفریقا و صدرنشین گروه C،  گفت‌: هر بازی شرایط خودش را دارد و طبیعی است که برای این بازی نقشه‌های خاصی را در نظر گرفته‌ایم. زامبیا قهرمان آفریقا است و توانسته است پرتغال را شکست دهد و باید مقابل این تیم با هوش باشیم تا به موفقیت برسیم.
سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال جوانان درباره بازخورد موفقیت جوانانش در ایران و فضای مجازی، تاکید کرد : خدا را شاکرم که موفق شدیم. مردم ایران این تیم را دوست دارند.  نمی‌دانم دلیل آن چیست اما تاکنون از ما انتقادی هم نکرده‌اند  و همیشه زبان به تمجید باز کرده‌اند. همه اصحاب رسانه و کارشناسان از این تیم تعریف می‌کنند. امیدوارم که قدردان مردم باشیم و روز به روز با موفقیت‌هایمان آنها را شاد کنیم.
پیروانی همچنین درباره تمجید سرمربی کاستاریکا از بازی تیمش و بازخورد پیروزی این تیم در کره جنوبی، گفت‌: در کره همه از این تیم تعریف می‌کنند. نوع فوتبال ما در بازی با کاستاریکا خوب بود. کاستاریکا همانند تیم‌های آمریکای جنوبی از جمله برزیل کنترل خوبی بر روی توپ دارند، اما ما با خودباوری و استفاده از پتانسیل‌ خودمان توانستیم از سد این تیم بگذریم.
او در ادامه‌ و در پاسخ به این سوال که با این پیروزی انتظارات از تیم‌ ‌ملی فوتبال جوانان بالا رفته و این می‌تواند آفتی برای تیم‌ ‌ملی باشد، گفت‌: الان هم قول صعود نمی‌دهم اما همیشه گفته‌ام که تمام تلاش من و تیمم برای خوشحالی مردم است تا شرمنده مردم نشویم.
سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال جوانان درباره ترکیب متفاوتی که برای دیدار با کاستاریکا انتخاب  کرده بود و چند بازیکن لیگ یکی و لیگ دویی را جایگزین بازیکنان لیگ برتری کرده بود، گفت‌: طبیعی است که هر بازیکنی آماده‌تر باشد به بازی گرفته می‌شود. بازیکنانی که به تفکرات من بخورند به میدان می‌روند. هر بازی اهداف خودش را دارد و بازیکنان هم بر این اساس انتخاب می‌شوند.
او همچنین در پایان درباره شرایط تیمش بعد از سفر به کره جنوبی و تطبیق با شرایط این کشور، گفت‌: با تلاش کادرفنی، پزشکی  و تدارکات بازیکنان در شرایط خوبی به سر می برند و آماده دیدار با زامبیا هستیم.
او در پایان از همه کسانی که این تیم را حمایت کردند تشکرکرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.