صفحه اصلی / چین در اعماق دریا یخ قابل احتراق کشف کرد

چین در اعماق دریا یخ قابل احتراق کشف کرد

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، مهندسان و دانشمندان چینی می گویند «هیدارت متان» را که نوعی انرژی محسوب می شود از این ذخایر بدست آورده اند و این اولین بار است که چنین کشفی توسط آنها صورت گرفته است.
این منبع جدید انرژی از کریستال های یخی در اعماق دریای جنوبی کشف شده است و گاز متان می تواند به گاز طبیعی تبدیل شود.
دانشمندان بر این باورند که این گاز ترکیبی می تواند از کل سوخت های فسیلی بیشتر باشد و برای همین کل دنیا از این کشف منتفع خواهد شد.
البته پیشتر چنین کشفیاتی را دانشمندان ژاپنی و آمریکایی انجام داده اند و در هفته های گذشته ژاپن از استخراج هیدرات متان و تبدیل آن به گاز طبیعی در اقیانوس آرام خبر داده است.
چین از سال ۲۰۰۷ میلادی در اعماق دریای جنوبی دست به کشفیاتی زده و اگرچه در این زمینه دیرتر از کشورهای مذکور وارد این عرصه شده ولی خیلی زود به چنین پیشرفتی نائل آمده است.
تلویزیون مرکزی چین روز دوشنبه تصاویری از این کشف چینی ها و وسایل و تجهیزات حفاری در زیر دریا پخش کرده و افزوده است که کار استخراج گاز از کریستال های یخ در جریان است.
استخراج روزانه گاز طبیعی از این دریا اکنون به ۱۰ هزار متر مکعب می رسد و در برخی موارد به بالاتر از ۳۵ هزار متر مکعب رسیده است.
دانشمندان چینی می گویند که آنها اکنون از تجهیزات حفاری خود نه برای فعالیت های آزمایشی بلکه برای دستیابی به منبع جدید تجاری انرژی بهره می گیرند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.